Firmele află de pe internet cum stau cu dările la Fisc

Firmele află de pe internet cum stau cu dările la Fisc

Începând de astăzi, pe site-ul ANAF funcţionează o aplicaţie on-line prin care contribuabilii pot afla imediat ce creanţe fiscale au.

Firmele din România vor putea verifica, începând de astăzi, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), în orice moment, dacă au datorii sau nu la bugetul de stat. Pentru asta, ele trebuie să intre pe site-ul Ministerului Finan- ţelor, să acceseze portalul ANAF, după care să utilizeze aplicaţia on-line ce le permite să acceseze informaţiile privind creanţele fiscale pe care le au, potrivit reprezentanţilor Fiscului.

Pentru a fi siguri că nimeni altcineva nu mai poate avea acces la aceste informaţii confidenţiale, ele pot fi vizualizate doar după ce reprezentantul firmei introduce câteva elemente prezente pe ultimul ordin de plată. Este vorba despre codul de identificare fiscală, numărul documentului prin care s-a efectuat plata, data plăţii şi suma care a fost achitată. Din momentul în care contribuabilul s-a identificat, reprezentanţii ANAF consideră, în mod automat, că acesta a luat cunoştinţă de situaţia sa.

Până în prezent, Fiscul trimitea companiilor aceste notificări pe suport de hârtie, până la următorul termen de plată.

Valoare de document

După ce vizualizează informaţiile, contabilul firmei le poate scoate la imprimantă. Acest document printat va fi folosit de companii „în vederea corelării evidenţei fiscale cu evidenţa contabilă“. Adică, va servi drept document în toată regula în cazul unui control al Gărzii Financiare. În plus, cu informaţiile imprimate pe o foaie de hârtie, firma poate depune contestaţie la Fisc, în cazul în care consideră că informaţiile afişate nu sunt corecte. Este posibil însă ca anumite instituţii ale statului să solicite şi o ştampilă pe acest document pentru a-l considera valabil.

De la începutul acestui an, firmele îşi plătesc toate dările către stat într-un cont unic. Ele trebuie să completeze însă două ordine de plată către Trezoreria Statului: unul care atestă plata taxelor şi a impozitelor către bugetul de stat şi altul pentru contribuţiile la bugetele de asigurări sociale.

La această facilitate au avut acces, încă de la 1 septembrie 2007, doar companiile care nu aveau nicio datorie la buget. Potrivit datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, la finele lunii martie, în România erau active peste 1,7 milioane de firme.

Ne puteți urmări și pe Google News