Johnson & Johnson este acuzată că a vândut produse cu pudră de talc ce au provocat cancer multor persoane. Pentru a scăpa de acuzații, compania farmaceutică e dispusă acum să plătească despăgubiri de miliarde de dolari, cu toate că nu și-a recunoscut vina.
Johnson & Johnson a propus, marți, o înțelegere în valoare de 8,9 miliarde de dolari pentru rezolvarea proceselor vechi în care este implicată și în care oamenii acuză că produsele lor cu pudră de talc au cauzat cancer ovarian. Potrivit companiei, suma propusă „va rezolva în mod echitabil şi eficient toate cererile de despăgubire care decurg din litigiile privind talcul cosmetic”.
Pudra de talc ar fi provocat cancerul ovarian
Gigantul farmaceutic are pe rol sute de procese în care e acuzat că pudra de talc, care conţine urme de azbest, ar fi provocat cancer ovarian. Înțelegerea urmează să fie supusă aprobării unei instanțe de faliment, iar dacă va fi aprobată, cei 8,9 miliarde de dolari vor reprezenta una dintre cele mai mari înţelegeri privind răspunderea pentru produse încheiate vreodată în Statele Unite, situându-se alături de cele încheiate de companiile de tutun şi, mai recent, de producătorii de opioide.
Cu toate că niciodată nu și-a recunoscut vinovăția, J&J a scos de la vânzare produsele care conțineau pudră de talc. „Compania continuă să creadă că aceste reclamaţii sunt speculative şi nu au valoare ştiinţifică”, a declarat Erik Haas, vicepreşedintele J&J pentru litigii, într-un comunicat.
Zeci de mii de persoane afectate vor urma să beneficieze de bani, însă pe parcursul a 25 de ani, prin intermediul unei filiale a J&J, LTL Management LLC. Potrivit companiei, peste 60.000 de reclamanți au susținut o rezoluție în acești termeni.
Instanța de faliment trebuie acum să aprobe noua cerere de intrare în faliment și înțelegerea propusă de LTL, asta după ce o înțelegere anterioară a fost respinsă de o curte de apel. Atunci se propunea o sumă de doar două miliarde de dolari.
Johnson & Johnson nu își recunoaște vina
Cu toate că a acceptat să plătească 8,9 miliarde de dolari, compania a ținut să sublinieze că această decizie nu reprezintă „o recunoaştere a unei greşeli şi nici un indiciu că societatea şi-a schimbat poziţia de lungă durată conform căreia produsele sale de talc sunt sigure”.
J&J susține că o rezolvare cât mai rapidă a problemei este mai degrabă în interesul companiei și a tuturor părților interesate. Prin această măsură li se permite reclamnaților să fie despăgubiți în timp util, iar compania se poate astfel concentra „pe angajamentul de a avea un impact profund şi pozitiv asupra sănătăţii pentru umanitate”, potrivit ziare.com.