Pasiunea pentru actorie, filme, platourile de filmare și întreg procesul de creație, urmărind indicațiile regizorale, se naște pentru unii dintre noi încă din copilărie, odată cu filmele alb-negru, apoi capătă diverse înțelesuri, prin intermediul reclamelor.
Ideea de joc, văzut ca un mod de a pătrunde identitatea unei alte persoane (reale ori fictive), ne lasă mereu impresia că este calea cea mai fructuoasă de a-i înțelege pe ceilalți, de a spune povești, de a purta alți papuci, decât cei ai propriei vieți, și de a cunoaște bucuria transmiterii unui mesaj.
Cinematografia, teatrul și industria publicitară, trei paliere în cadrul cărora, cu intensități și nuanțe diferite, desigur, jocul este măsura tuturor lucrurilor. Trei lumi în cadrul cărora omul poartă masca altuia, transmite o stare, o idee, se joacă în acord cu ceva din străfundul său care-l ajută să poată fi, în fața camerei de filmat, real (chiar și atunci când joacă un personaj imaginar).
Jocul de rol s-a născut odată cu lumea și a căpătat diverse forme, descriind evoluția omenirii. Tehnologia, considerată deja ca o extindere a capacităților oamenilor, vă poate ajuta ca orice idee să capete contur, până la cel mai fantezist scenariu. Jocul de rol, decorul, mesajul, repetiția, autenticitatea, elemente perpetuate în timp, șlefuite de regizori sau directori de imagine, au făcut ca acest domeniu să se perfecționeze neîntrerupt, să caute alte modalități de expresie, să cucerească prin spectacol, prin insolit, prin realism și veridicitatea mesajului, să emoționeze, să nască întrebări, să distreze.
De aceea, jocul de rol, orice formă ar căpăta, este o artă de o frumusețe inexplicabilă, atrăgătoare care individualizează, cucerește, perfecționează.
Dacă studiile de specialitate nu v-au purtat de la început spre actorie, poate pentru că uneori oamenilor le este frică să încerce, să eșueze și să o ia de la capăt, oricând puteți să vă împliniți visul. Intuim că pasiunea crește și mai mult odată cu trecerea anilor, poate pentru că filmele lui Bergman, Fellini, Hitchcock, Jodorowsky, Godard, Kubrick, Tarantino, Spielberg, de exemplu, reușesc să vă adâncească într-o cinematografie a metaforei, analogiei, a sondărilor spre sine și spre lume.
Apoi, teatrul, de la Shakespeare la Brecht sau Augosto Boal, vă învață că societatea se șlefuiește întotdeauna plecând de la sămânța unei idei, unei abstractizări și coboară în fața oamenilor, înfăptuindu-se prin imaginile în mișcare.
Industria publicitară, mai aproape de rolurile noastre sociale, prinsă de necesitățile, obișnuite sau profunde, ale vieții, joacă pe scena actuală un rol important, tocmai pentru că angrenează atâția oameni, de la actori profesioniști, la actori amatori sau oameni simpli. Mesajul ei este îndreptat mereu asupra realității, a vieții, de la probleme sociale, identitare, la probleme obișnuite ale oamenilor, dar care necesită întotdeauna rezolvare.
Posibilitatea de a participa la un casting, pentru figuratie simpla si figuratie speciala, vă poate deschide o perspectivă nouă asupra pasiunii pentru actorie. Aveți astfel la îndemână o ușă mereu deschisă, spre experimentare, spre figurație, iar a fi pe un platou de filmare este un vis care se poate împlini foarte ușor, depinzând doar de perseverența și dorința dumneavoastră de a învăța. Fie că este vorba de figurație simplă, în care rolul este restrâns la o prezență inactivă, sau de figurație specială, în care participați mai mult, jocul este întotdeauna acolo.
Cinematografia, teatrul, reclamele vă învață puterea unui scenariu/storyboard, în care fiecare detaliu are rațiunea și importanța lui, făcând parte din tot.
La început cu multe emoții, apoi tot mai degajați și țintind învățarea, câștigarea experienței, figurația vă va apropia și mai mult de actorie, atât de mult încât, deși unii ar spune că e prea târziu, veți simți poate nevoia să urmați diverse cursuri pentru actori amatori.
Pasiunea va căpăta contur și sens, vă va aduce experiențe noi, bucurie și împlinire. Jocul va rămâne o artă, dar va deveni și un algoritm, o căutare a sensurilor și a propriului sine, până la autenticitatea pe care o dorea și Grotowski.
Participarea în diverse reclame și proiecte de filmare deschide o lume nouă și fascinantă. E bine să vedem, cât mai timpuriu posibil, că talentul trebuie descoperit, că toți avem abilități refulate, ținute ascuns de ochii celorlalți, și că, la un moment dat, mânați de o întâmplare, ne putem schimba viețile.
Mergeți la primul casting din curiozitate; veți întâlni o echipă dedicată fiecărui membru, veți munci cu toții, nu doar pentru un proiect încheiat cu bine, ci și pentru continuitate, astfel încât efortul să aducă rezultate pe termen lung.
Deși cinematografia, teatrul și reclamele pot părea complet diferite, au la bază un element primordial, jocul.
Jocul este, indiferent de țel sau formă, o împlinire fără cusur. Fie că îl jucați pe Romeo ori pe un simplu îndrăgostit, care dăruiește margarete într-o reclamă, în rolul dumneavoastră veți pune aceeași dedicare. În filmare, importanța fiecărui cadru este aceeași, indiferent ce personaj sunteți.
Drumul învățării, perseverenței este presărat cu multe ore de muncă și dedicare, dar toate acestea rodesc și vă ajută să ajungeți la miezul propriei firi, să urmați visele, să fiți acolo unde vă doriți. Dacă vreodată v-a trecut prin minte, cum ar fi să apar într-o reclamă, cred că a amâna momentul este un deserviciu pentru pasiunea dumneavoastră.
Pentru propriile vise, pentru propria fericire, fiecare acum trebuie valorificat. Cred că aceasta este cea mai importantă lecție pe care întâlnirea cu figurația v-o poate oferi: să înfăptuiți lucrurile, să nu mai amânați, să vă transformați pasiunile în profesie și, implicit, în modalități de a vă asigura existența, făcând ceea ce vă place cel mai mult. Țintiți întotdeauna să nu aveți niciun regret. Întâlniți-vă cu jocul de rol, bucurați-vă de el. Este un prieten pentru totdeauna!