Mercedes ar putea fi produs la Cluj, după ce Renault şi Ford şi-au stabilit „bazele“ la Piteşti şi Craiova.
Zvonurile apărute în presa internaţională privind venirea în România a unui al treilea mare constructor auto la nivel internaţional, Daimler, au fost confirmate parţial ieri de oficiali locali din Cluj. „Se poartă discuţii la nivel de vârf, între reprezentanţii Daimler, producătorul Mercedes, şi primul-ministru, privind înfiinţarea unei fabrici de autoturisme în România“, a declarat un oficial local, citat de Reuters.
Potrivit informaţiilor oferite de acesta, locul vizat ar putea fi chiar judeţul Cluj, la Jucu, acolo unde se va deschide şi fabrica Nokia. Construcţia unei fabrici Daimler ar duce la trei numărul producătorilor auto care au încercat să profite de mâna de lucru ieftină din România, după Renault - care a cumpărat fabrica Dacia de la Piteşti - şi după Ford - care se va instala la Craiova.
În plus, în prezent se încearcă trecerea unui teren de 170 de hectare de la Ministerul Educaţiei Naţionale la parcul industrial Tetarom de la Jucu. Directorul Tetarom, Viorel Găvrea, susţine că în momentul de faţă există cereri din partea Agenţiei Române pentru Investiţii Străine pentru o suprafaţă de 700 de hectare, însă nu a confirmat informaţia potrivit căreia Daimler ar fi interesat de acest lucru. Potrivit informaţiilor publicate de săptămânalul german „Automobilwoche“, Daimler analizează opţiunea de a construi o nouă unitate de producţie, în România sau în Polonia, unde va fabrica, din anul 2011, modele noi de automobile Mercedes din clasa A şi B. Termen prelungit pentru Ford
Oficialii Ford şi reprezentanţii Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) speră ca până la sfârşitul lunii februarie să fie rezolvată problema privatizării Automobile Craiova. Şefii celor două echipe de negociere, Sebastian Vlădescu şi Teodor Atanasiu, din partea statului, şi Lyle Watters, din partea Ford, au semnat actul adiţional de prelungire a contractului de privatizare cu 45 de zile. Noul termen de valabilitate este 14 martie 2008, în condiţiile în care valabilitatea trebuia să expire la 31 ianuarie, se arată într-un comunicat al AVAS.
CE a deschis o investigaţie referitoare la tranzacţia dintre statul român şi Ford. Oficialii europeni verifică dacă anularea datoriilor şi impunerea unor condiţii la privatizarea uzinei auto reprezintă ajutor de stat.