Fiat 500, un iPod pe patru roti

Fiat 500, un iPod pe patru roti

Legendara masinuta a fost reinventata.

Fiat 500, uriasul model italian de talie mica, a fost relansat in noaptea de miercuri spre joi in cadrul unui spectacol grandios la Torino. La fix o jumatate de secol de la prima aparitie si trei decenii de cand a fost scos din productie, Cinquecento s-a nascut a doua oara. Mai sofisticat si mai scump. O replica pe patru roti a celui mai popular gadget al mileniului, iPod-ul, dupa cum a clamat Sergio Marchionne, managerul (CEO) Fiat.

Masina, care a pastrat silueta si aerul jovial al modelului original, dar a crescut in dimensiuni (3.546/1.627/1.488 mm), va fi produsa in Polonia. Calitatea trebuie sa o concureze insa pe cea impusa de japonezi, au pretins oficialii Fiat. Potrivit unor surse, lansarea in Romania ar urma sa aiba loc la toamna.

25.000 de comenzi din start. Ce nu s-a spus este ca Fiat a pregatit un competitor pentru Mini si Volkswagen Beetle. Reinterpretarile modelelor legendare fie au un succes urias (Mini), fie sunt trecute cu vederea (Beetle). Luca de Meo, directorul de marca Fiat, a anuntat ca in ziua lansarii existau deja 25.000 de comenzi.

Ne puteți urmări și pe Google News

500.000 de variante. Nici Fiat, nici viitorii clienti ai masinutei nu vor avea o sarcina usoara. 500 poate fi configurat in peste 500.000 de variante! Exista trei motorizari (doua pe benzina - 1.2 70 CP, 1.4 100 CP - si una pe motorina 1.3 75 CP), patru niveluri de echipare, 12 culori, 15 interioare, noua tipuri de jante si 100 de accesorii. Fiat a vrut sa se asigure ca, odata intrat in posesia masinii preferate, proprietarul nu va avea griji in privinta sigurantei. 500 vine cu pana la sapte airbaguri si ESP (controlul electronic al stabilitatii).

De la 10.500 de euro. In Europa de Vest, Cinquecento va costa intre 10.500 si 14.500 de euro cu TVA. Luca de Meo a declarat insa ca pe anumite piete, cum ar fi cele din Est, un Cinquecento ar putea costa si mai putin de 10.000 de euro, prin renuntarea la unele dotari.

ISTORIE

Cea mai sexy masina

Revista „Top Gear”, la care scrie si un oarecare Jeremy Clarkson, a decretat ca Fiat 500 este cea mai sexy masina din istorie. Din 1957 si pana in 1977, anul in care modelul a iesit din productie, au fost vandute aproape patru milioane de Cinquecento, din care mai circula in jur de 500.000. Sute dintre acestea, impecabile, au impanzit in aceste zile stradutele din Torino.

Liliputanul Cinquecento a reinventat conceptul de masina mica. Numele venea de la capacitatea rotunjita a primului motor (497 cmc), plasat in spate, cu doi cilindri si 13 cai-putere. Modelul original avea doua locuri, tot atatea usi care se deschideau spre inapoi si un acoperis textil retractabil.