Ferrari a înregistrat venituri record pe timp de criză. Livrările s-au dublat în prima jumătate a anului

Ferrari. Sursa foto: Arhiva EVZ

Comenzile de autoturisme sportive Ferrari a atins un nou maxim istoric anul acesta, iar compania italiană, controlată de familia Agnelli, a avut încasări de sute de milioane de euro. Cifra de afaceri a crescut până la 1,29 de miliarde de euro, cu aproape 25 %.

Firma Ferrari, controlată de familia Agnelli, a livrat în perioada aprilie-iunie 2022 peste 3.400 de automobile, în creștere cu aproape 29% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cele mai multe livrări au avut ca destinație cele două Americi, unde 1.053 de automobile au ajuns în perioada menționată. De asemenea, cifra de afaceri a companiei constructoare de mașini sportive a crescut cu 24,9%, până la 1,29 miliarde de euro și cu un profit net de 251 milioane de euro.

Anul trecut, în perioada aprilie-iunie, profitul a fost de „doar” 206 milioane de euro.

Ferrari face milioane pe timp de criză. Mii de autoturisme au ajuns în toate colțurile lumii

"Calitatea primelor şase luni şi robusteţea afacerilor noastre ne permite să ne revizuim în sus estimările pentru 2022 cu privire la toţi indicatorii", a declarat directorul general de la Ferrari, Benedetto Vigna.

Pentru anul 2022, Ferrari speră să obțină un profit între 1,70-1,73 miliarde de euro. Directorul general al companiei italiene a anunțat că până în 2030, aproximativ 80% dintre mașinile sale ar urma să fie electrice și hibride.

Constructorul italian este cunoscut la nivel mondial pentru motoarele puternice și foarte zgomotoase ale mașinilor sale.

Anul trecut, Ferrari a livrat peste 11 mii de autovehicule, având o cifră de afaceri de 4,271 de miliarde de euro și un profit net de 833 de milioane de euro, scrie Agerpres.

Dacă firma italiană a înregistrat un profit considerabil, nu la fel se poate vorbi pentru compania germană BMW.

Grupul german a vândut mai puţine vehicule în primul semestru din 2022 față de anul trecut, din cauza problemelor cu cipuri și restricțiile din China.

În perioada ianuarie-iunie, BMW a livrat, 1,16 milioane de mașini BMW, Mini și Rolls-Royce, cu 13,3% mai puține decât în primul semestru din 2021. În trimestrul doi din 2022, vânzările totale au scăzut cu aproape 20%.

Reprezentanții BMW susțin că vânzările de anul acesta vor fi asemănătoare cu cele de anul trecut. Cu toate acestea, fără impactul războiului, compania ar fi avut ca obiectiv o marjă între 8-10%.

Grupul german a vândut anul trecut un nivel record de vehicule – 2,52 milioane – în pofida deficitului de semiconductori şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.