Povestea lui Dior și a regiunii Grasse este una fascinantă, care se leagă de anii când, în tinerețe,  Christian Dior, s-a refugiat în această zonă primitoare, în perioada Ocupației. Idila sa cu Grasse a continuat odată cu descoperirea excepționalelor flori care l-au inspirat să creeze primele parfumuri, adevărate coloane de rezistență ale legendei Dior, și anume Miss Dior, Eau Freche, Diorama, Diorissimo și Eau Sauvage. Prezența lui Christian Dior la Grasse a fost consolidată atunci când, cu câțiva ani înainte de moartea sa, a început restaurarea castelului Colle Noire, pe care l-a transformat într-un domeniu fertil, menit să producă, printre altele, recolte generoase de flori parfumate.

Astăzi, Dior este mai prezent ca niciodată la Grasse, respectând dorințele fondatorului său și ducând mai departe visul provensal al lui Christian Dior.

Francois Demachy (foto jos),  parfumierul Casei Dior, al cărui laborator este amenajat acum în zona Fântânilor Parfumate din Montauroux, este originar din această regiune și a inițiat legături cu generațiile tinere de cultivatori de flori, a căror pasiune contribuie la revigorarea regiunii Grasse.

Castelul Colle Noir, restaurat în sfârșit conform visului lui Christian Dior, strălucește acum readus la viață. Hrănit de trecutul său bogat și susținut de aceste locuri, viitorul parfumurilor Dior se regăsește cu adevărat la Grasse.

Povestea castelului Colle Noir

În 1951, Christian Dior a cumpărat Chateau de La Colle Noir, domeniul din Montauroux urmând să devină locul de suflet al creatorului care-și găsea aici liniștea și își alimenta creativitatea. Dior s-a implicat în decorarea impunătoarei case și tot el a fost cel care a proiectat  grădina edenică ce i-a servit ca sursă de inspirație pentru cele mai renumite parfumuri ale lui.

După dispariția fulgerătoare a lui Christian Dior, la 29 octombrie 1957, la numai 54 de ani, sora sa Catherine a vândut castelul și domeniul de 50 de hectare care îl înconjoară. Proprietarii s-au succedat în timp, pentru ca în 2013 castelul să reintre în posesia Casei Dior.

Timp de trei ani, Christian Dior Parfums a investit în Chateau de La Colle Noir, reușind să îi redea strălucirea prin refacerea decorurilor proiectate de însuși  Dior, precum și prin reconstruirea grădinii, odată cu replantarea trandafirului de mai și a iasomiei de Grasse. Structura castelului a fost regândită, cele 28 de camere originale fiind transformate în 7 apartamente care vor permite Casei Dior să organizeze aici evenimente speciale și să îi primească pe apropiați – colaboratori, clienți, celebrități.

Christian Dior Parfums se întoarce în timp pentru a sublinia cât de profund atașat a fost emblematicul couturier de regiunea care l-a inspirat să creeze primele parfumuri.

Grasse, regiunea favorită a familiei Dior

Când Christian Dior a devenit proprietarul Château de La Colle Noir, el se întorcea practic în regiunea de care se îndrăgostise încă din tinerețe. După falimentul galeriei de artă a tatălui său, odată cu criza din 1929, familia lui Christian Dior s-a mutat la țară, în regiunea Var. Mai târziu, în timpul Ocupației,  Dior s-a retras aici și a cultivat legume pentru ca el și cei apropiați să supraviețuiască. La sfârșitul războiului, când a devenit un celebru creator de modă, Dior era deja iremediabil îndrăgostit de Grasse. Ce l-a atras pe Christian Dior la această regiune a fost, pe lângă frumusețea sălbatică a naturii, onestitatea oamenilor care cultivau pământul în vremuri grele și, mai presus de toate,  dragostea față  sora sa Catherine, care locuia acolo și cultiva flori parfumate. Noul Chateau de La Colle Noir va fi inaugurat pe 9 mai.

Renumita regiune, al cărei sol este extrem de benefic pentru florile de esență, a înflorit în prima jumătate a secolului al XX-lea. Este nevoie de o tonă de trandafiri de mai pentru a obține 1,5 kg de esență. Din  600 – 700 de kilograme de iasomie de Grasse se obține un kilogram de esență. O tonă de Orange Blossom se concretizează într-un kilogram de esență Neroli.

Casa Dior este membră a grupului LVMH Moet Henessy Louis Vuitton, lider mondial în produse de lux, care în 2015 a raportat venituri de 35,7 miliarde de euro, cu 16% mai mult decât în anul precedent.