De la mama sau bunica, învățăm să ne îndrăgostim de această lume a cosmeticelor. Prin tradiția sa de zeci de ani, Farmec este afacerea care reușește să rămână relevantă pe piață, dar și să ajute la transmiterea unor obiceiuri de frumusețe din generație în generație.
Pot spune că Farmec nu este doar un brand de cosmetice. Pentru multe femei din România are valențe mult mai importante. Pe mine, mă duce cu gândul la cele mai importante imagini feminine din viața mea, mama și bunica. Produsele Farmec s-au regăsit de când mă știu în casa copilăriei mele. Iar anumite imagini cu siguranță nu mi le pot scoate din minte: bunica folosea în fiecare seară laptele demachiant Doina și mama are un sertar plin cu creme și produse de îngrijire ale brandului, conform Infofinanciar.
Astfel, la maturitate, m-am trezit atrasă de produsele pe care le-am văzut la ele, în gentuța de machiaj, deși ofertele de pe piață sunt multiple. Cu siguranță, în exemplul meu se regăsesc și multe alte femei care, fără să-și dea seama, au ajuns cliente fidele ale brandului. Mircea Turdean, CEO-ul Farmec, ne-a explicat cum poți profita de o moștenire valoroasă, la care să adaugi un strop de inovație și modernitate în business.
Experiență personală și evoluție
Pentru a ajunge cât mai departe pe culmile succesului, ai nevoie de determinare și pasiune. Mircea Turdean a absolvit Facultatea de Tehnologie Chimică din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. De asemenea, acesta a obținut o diplomă internațională în management la Oxford Open University School din Marea Britanie.
Tânăr și proaspăt absolvent, Mircea s-a alăturat echipei Farmec în martie 1994. Acesta a fost angajat în Departamentul de Cercetare, unde a lucrat pe posturile de laborant și cercetător. Treptat, a acumulat experiență și a avansat în companie. Inițial, a ocupat poziția de tehnolog secție Cosmetice, apoi funcția de șef secție Aerosoli. Între anii 2003-2010, Mircea a ocupat poziția de Director Tehnic-Producție, unde a fost responsabil cu coordonarea activităților de producție, cercetare și investiții noi, atât pe plan intern, cât și internațional.
Experiența vastă și dedicarea l-au adus în anul 2010 în poziția de Director General al companiei. Iar pasiunea pentru acest business reprezintă o moștenire de familie. „Din 2010 ocup poziția de Director General al companiei, una care mă responsabilizează incredibil de mult. Mă simt obligat moral să duc mai departe munca începută de tatăl meu, Liviu Turdean, cel care a ocupat cu mare succes această poziție timp de 41 de ani” a spus Mircea Turdean, CEO Farmec, care ocupă această poziție de peste 14 ani.
Istorie și excelență
Farmec are o istorie care a început acum 135 de ani. Anumite momente importante contribuie încă la povestea din prezent a brandului. Unul dintre ele este implementarea unei formule unice antiîmbătrânire, prezentă în produsele Gerovital, care fac parte din familia Farmec.
„În 1967, într-o întâlnire pe care a avut-o cu Directorul General al companiei Farmec de la acea vreme, Liviu Turdean, Prof. Univ. Dr. Ana Aslan i-a încredințat fabricii noastre dreptul exclusiv de a produce formula unică anti-îmbătrânire Gerovital H3, care stă la baza mai multor produse cosmetice din portofoliul nostru”, a spus directorul general al companiei.
Astăzi, produsele Gerovital sunt iubite și apreciate de milioane de români. Iar formula științifică descoperită atunci de cunoscuta cercetătoare rămâne una de mare succes în prevenția ridurilor.
Un alt moment important în istoria companiei a avut loc în 1995, an în care Farmec s-a privatizat și a devenit societate pe acțiuni. „De la o firmă de stat, compania noastră devenea atunci o firmă privată puternică, cu acționariat 100% românesc. Tot atunci, Liviu Turdean a devenit primul Director General ales în cadrul Adunării Generale a Acționarilor” a explicat CEO-ul.
Materii prime 100% românești
Farmec își bazează activitatea pe produse eficiente, cu ingrediente de ultimă generație. Iar tradiția este un factor important. „Dezvoltăm având în spate moștenirea valoroasă lăsată de Prof. Univ. Dr. Ana Aslan și de toți cercetătorii Farmec, care au pus bazele industriei de cosmetice românești”, a spus Mircea Turdean.
În prezent, compania are în jur de 750 de angajați care lucrează împreună pentru a oferi oamenilor produse 100% românești. „La Farmec creăm produse tradiționale, cu formule și materii prime românești. Cum este, de exemplu, argila din munții Pădurea Craiului, valorificată în produsele din gama Aslavital. Acestea ne dau un avantaj competitiv pe piață în defavoarea produselor unor companii multinaționale, care nu țin neapărat cont de specificul zonei”, a explicat liderul companiei.
Secretele din spatele puterii de a rămâne mulți ani relevant pe piață sunt inovația și respectarea nevoilor consumatorilor. „Astăzi, dorința consumatorilor este aceea de a avea produse cosmetice foarte eficiente, care să acționeze într-un timp foarte scurt în scopul pentru care sunt destinate (n.r. – antirid, antiîmbătrânire etc.). Consumatorul de astăzi este educat, își alege cu atenție produsele și ingredientele pe care le folosește, fiind în căutarea unor soluții care să înlocuiască operațiile estetice cu tratamente cosmetice la fel de eficiente”, a afirmat directorul general.
Laptele demachiant Doina, o emblemă a brandului
Când spun Farmec, eu mă gândesc la cel mai emblematic produs al lor: laptele demachiant Doina. Acesta se află pe piață de peste 40 de ani și continuă să fie unul dintre cele mai populare și vândute produse.
„Lansat în urmă cu peste 40 de ani, Doina rămâne unul dintre cele mai apreciate și vândute produse pentru curățarea tenului, iar secretul lui este o formulă bogată în grăsimi. Vorbim, probabil, despre cea mai bogată formulă în grăsimi dintre toate cele existente pe piață astăzi. Produsul s-a dovedit a fi foarte eficient pentru demachierea, hidratarea și vitaminizarea tenului, fiind potrivit pentru toate tipurile de ten. Drept urmare, Doina este, și astăzi, în top 10 cele mai vândute produse din portofoliul companiei”, a explicat Mircea Turdean.
Planuri pentru 2024
Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 358 de milioane de lei (peste 71 milioane de euro). Rezultatele se datorează intrării pe noi segmente de piață, extinderii rețelei de magazine proprii și investițiilor în îmbunătățirea gamelor tradiționale din portofoliu. Acestea au adus companiei clujene o creștere de aproape 20% față de 2022.
Printre cele mai importante proiecte pe care Farmec le are în plan se regăsește construirea unei companii noi, cu capacități de producție moderne, ecologice. „Prin integrarea unor tehnologii noi, vom putea crește capacitățile de producție actuale cu până la 70%. Vorbim despre o investiție de peste 40 de milioane de euro, care va aduce nu numai dublarea capacităților de producție, ci și crearea de noi locuri de muncă și dezvoltarea economiei locale și chiar naționale”, a precizat CEO-ul companiei.
De asemenea, anul 2024 vine cu planuri ambițioase. Printre proiectele importante ale anului se numără relansarea gamei Gerovital Plant. Care este bazată pe ingrediente naturale, cu principii active de maximă actualitate. De asemenea, gamele Nufăr și Triumf trec printr-un proces important de modernizare, atât la nivel de grafică vizuală, cât și în privința rețetelor. „2024 este un an pe care l-am început optimism. Prin extinderea numărului de magazine de brand Farmec și Gerovital. De asemenea, continuăm să lansăm game noi de produse sau să relansăm unele game deja existente. Cu scopul de a integra cele mai recente descoperiri din industrie” a explicat Mircea Turdean.
De mulți ani, Farmec face parte din viețile românilor și le oferă produse de calitate care au ajuns să fie norme de frumusețe transmise între generații.