Pandemia de coronavirus a lovit din plin și mișcarea fotbalistică. Cel mai probabil vor mai trece câteva luni până când fanii echipelor vor putea reveni pe stadioane, pentru -ași vedea la lucru favoriții. Dar iată ce le-a trecut prin minte celor de la Borussia Mönchengladbach.
Deși există scenariul ca meciurile din Bundesliga să se reia, în primă fază, fără ca publicul să aibă acces, Borussia Mönchengladbach a ținut să-i aibă aproape pe suporterii săi, dar în alt format. Astfel, „fanii” și-au ocupat deja locurile în tribunele arenei „Borussia-Park”.
Mii de fani ai Borussiei au achitat prețul unui bilet, iar fiecare dintre ei va avea poza imprimată pe cartoane, în mărimi naturale, în locul menționat pe fiecare bilet.
Pentru acest demers s-au ocupat două firme din oraș, care au fost forțate în contextul pandemiei să-și sisteze business-ul, dar clubul le-a sărit în ajutor. Astfel, clubul german speră să strângă 50.000 de astfel de fani, iar prețul unui bilet costă circa 19 euro. Din fiecare vânzare, 2 euro vor merge către o campanie de strângere de fonduri pentru un băiat numit Ben să primească tratament pentru atrofia musculară a coloanei vertebrale. O altă parte din banii strânși se vor îndrepta către susținerea a șapte lucrători din clubul de fani ale căror locuri de muncă au fost afectate din cauza suspendării meciurilor. În Budesliga au mai rămas de disputat nouă partide din actualul sezon, iar Borussia se află pe locul 4.
Astfel, nemții pare că s-au insiprat din Asia. În Coreea de Sud s-au reluat deja meciurile de baseball, iar în China la fel. Cu toate acestea, ambele ligi încă joacă fără fani pe stadioane, dar asta nu înseamnă că arenele sunt goale. În China, au fost amplasate în tribune manechine pe post de suporteri, echipate cu pancarde, tricouri și eșarfe inscripționate cu numele echipelor.
(Fotografii: twitter.com/ESPNFC, instagram.com/tsn_official)