Calvarul consumatorilor de electricitate este pe cale să se încheie, după brambureala cu facturile. Una dintre marile companii furnizoare a anunțat că va trimite facturile restante și că oamenii vor putea să plătească și eșalonat.
Reprezentanții Hidroelectrica au anunțat că facturile restante vor ajunge la clienți în cel mult două luni. Întârzierile de aproximativ 10 luni au fost puse pe seama implementării unui nou sistem informatic. Clienții vor putea plăti facturile restante în rate. Unde și cum poate fi solicitată plata eșalonată.
Reprezentanții companiei Hidroelectrica au anunțat că toți clienții vor primi facturile restante în cel mult două luni. Potrivit acestora, restanțele de aproximativ 10 luni au fost cauzate de introducerea unui nou sistem informatic. Clienți au început să primească facturile restante încă de la finalul anului trecut, iar în următoarele două luni toți abonații Hidroelectrica vor primi „notele de plată”.
„Anul trecut, politica companiei Hidrelectrica a fost de a extinde serviciile pe segmentul de consumatori casnici, ceea ce a generat, bineînţeles, un aflux foarte mare de clienţi.
Paralel cu acest aflux de clienţi, dezvoltarea informatică ne-a pus un pic probleme, în sensul că trebuia schimbat tot sistemul. De acum doi ani am început această dezvoltare.
Fiind companie de stat, toate procedurile trebuiau urmate, licitaţie şi aşa mai departe, iar implementarea etapelor acestui sistem informatic a durat mai mult decât ne-am aşteptat.
După previziunile noastre, cam în două luni, de acum, vom ajunge la zi.
S-a reuşit recuperarea primei jumătăţi din anul trecut, dar ritmul este extrem de accelerat, ceea ce ne va uşura foarte mult munca de acum încolo”, a declarat Borbely Karoly, membru al consiliului de supraveghere al Hidroelectrica, potrivit radioiasi.ro.
Cum pot solicita clienții Hidroelectrica plata eșalonată a facturilor restante
Toți clienții companiei vor putea să achite în rate facturile restante. Pentru a solicita plata eșalonată, aceștia trebuie să facă o cerere-tip, compania punând la dispoziția clienților formulate tipizate. De plata eșalonată pot beneficia toți clienții, iar cererile sunt diferite pentru clienții casnici și cei business.
La începutul anului, reprezentanții Hidroelectrica au anunțat că facturile restante pot fi plătite în rate, pe o perioadă de șase luni. Eșalonarea se solicită online sau la sucursalele companiei.
În cazul clienților care nu solicită plata eșalonată, aceștia trebuie să achite facturile integral în interval de 45 de zile de la emitere în cazul clienților casnici și în 30 de zile în cazul celor care au contracte business.
În timp ce reprezentanții Hidroelectrica vorbesc despre plata facturilor pe o perioadă de șase luni, Autoritatea Națională de Reglementare a Energiei (ANRE) a modificat Regulamentul de furnizare a energiei electrice. Potrivit acestora, plata facturilor emise cu întârziere se va face pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare. Ordinul ANRE nr. 5/2023 a fost publicat la începutul acestei săptămâni în Monitorul Oficial.