Facebook este cea mai iubită și accesată rețea de socializare din lume. Cu peste 1,4 miliarde de utilizatori, platforma online pregătește deseori schimbări prin care atrage și mai multe persoane. Cu toate acestea, Facebook poate afla informații chiar și despre cei care nu au cont.
În anul 2018, puțini sunt cei care nu au profil de utilizator pe rețelele de socializare. Fie că este necesar la locul de muncă sau în relația cu prietenii aflați la distanță sau cu familia, Facebook a devenit, de-a lungul anilor, cea mai populară platformă online de socializare. Cu toate acestea, există persoane care nu au un cont activ pe Facebook, dar ale cărora date sunt, totuși, expuse și ușor de aflat.
Pentru cei ce folosesc Facebook-ul a fost creată o copie de siguranță a datelor ce poate fi descărcată oricând. Aceasta conține absolut toată activitatea noastră desfășurată pe rețeaua de socializare, începând de la paginile vizitate, până la cele mai intime conversații cu alți utilizatori.
Compania folosește, zilnic, date adunate de la cei 1,4 miliarde de utilizatori activi ca o bază pentru algoritmii care corelează reclamele și alte materiale de pe profilul unei persoane. Facebook poate aduna date din orice element al identității noastre digitale, din istoricul de căutare, din contul de Messenger, din pozele pe care le-am încărcat sau din fișierele pe care le-am trimis.
De asemenea, rețeaua folosește instrumente care urmăresc activitatea unui utilizator pentru a colecta și mai multe informații despre acesta, astfel că un utilizator Facebook poate fi urmărit cu ușurință, chiar dacă nu este logat. Cum? În momentul în care un utilizator apreciază conținut de pe Facebook sau vizitează anumite site-uri ce conțin reclame plasate de Facebook, platforma poate culege ușor informații despre acesta. Nu în ultimul rând, chiar dacă o persoană nu a intrat niciodată pe domeniul Facebook, platforma are capacitatea de a urmări comportamentul de navigare al individului, scrie bzi.ro
Mai mult de 10.000 de site-uri conțin instrumente care înregistrează informații despre vizitatori, incluzând chiar și adresa IP a calculatorului de pe care sunt accesate. Prin intermediul acestor mijloace, compania deține informații și despre locația utilizatorului, despre furnizorul de internet, precum și despre alte site-uri accesate de acesta , mai scrie sursa citată.