Facebook ezită să ia măsuri concrete pentru a-şi proteja utilizatorii minori
- Adam Popescu
- 9 aprilie 2010, 17:12
Reţeaua de socializare Facebook nu a depus la Protecţia Copilului nici măcar o plângere cu privire la posibile tentative de pedofilie semnalate pe paginile proprii, scrie The Independent.
Jim Gamble, care conduce Centrul pentru Protecţia Online a Copiilor (CEOP), a declarat că este realmente îngrijorat cu privire la modul în care acest site de socializare îşi protejează utilizatorii minori. Astfel, el a somat compania să prezinte dovezi că angajaţii săi au luat toate măsurile necesare astfel încât să descurajeze comportamentul deviant şi pe toţi aceia care încearcă să atragă copiii. Potrivit lui Gamble, forurile de investigaţie au primit 252 de reclamaţii legate de tentative de seducţie cu scopul de exploatare sexuală, intimidare sau furt de identitate de la utilizatorii Facebook în primele luni ale acestui an, dar niciuna nu a fost depusă de companie. Fără buton de panică Declaraţiile sale vin pe fondul temerii tot mai crescute cu privire la protecţia copiilor pe Facebook, care refuză să adauge un buton "de panică" pe cele mai populare pagini ale sale. CEOP susţine ca acest buton de panică să fie cât mai vizibil, astfel încât să permită tuturor utilizatorilor să îl acceseze ori de câte ori consideră că este necesar.
"Facebook susţine că deţine un sistem robust şi că nu avem niciun motiv să ne îndoim de acest lucru. Cu toate acestea, plângerile care ne parvin cresc de la lună la lună. În primele patru luni ale acestui an am primit 252 de plângeri la adresa facebook. Nici una însă direct din partea acestui site de socializare. Dacă sistemul lor este atât de robust şi primesc atât de multe rapoarte de tentative de abuz, unde sunt acestea?", s-a adresat Gamble oficialilor Facebook, în cadrul întâlnirii avute cu aceştia, luni, la Washington DC. Un prim semnal pozitiv Reprezentantul CEOP a adăugat că Facebook a răspuns cu promptitudine la solicitarea de eliminare a oricărui conţinut obscen sau pornografic.
"Cred că Facebook confundă abordarea conţinutului cu cea a comportamentului şi acesta este fondul problemei", a spus el. "Facebook este locul unde se află prădătorii în mediul online, unde sunt atraşi tinerii vulnerabili şi sunt seduşi pentru a-i angaja în întâlniri în mediul offline. În multe cazuri, tinerii din mediul online sunt ironizaţi şi abuzaţi verbal până când sunt împinşi la sinucidere", încheiat Gamble.
CEOP primeşte în jur de 800 de reclamaţii pe lună împotriva diverselor forme de abuz în mediul online. 252 dintre acestea, înregistrate între ianuarie şi martie, au fost împotriva Facebook, două din cinci având ca subiect invitaţii sexuale.