Facebook copiază Instagramul și introduce noi funcții. Meta a anunțat că va face mari schimbări în aplicație pentru a nu mai pierde utilizatori.
Facebook a lansat funcția de mesagerie unidirecțională în aplicație, care se găsește și pe Instagram. Practic, utilizatorii pot să își actualizeze urmăritorii fără a fi nevoiți să posteze pe pagina principală. Această funcție va fi disponibilă și pe Messenger.
Creatorii și personalitățile publice vor putea acum să trimită mesaje, inclusiv fotografii, videoclipuri și note vocale, comunității lor. Doar administratorii paginii pot trimite mesaje pe canal. Participanții pot reacționa la acestea și pot vota în sondaje.
Cum se poate lansa un canal
Administratorii pot lansa un canal direct de pe pagina lor, iar Facebook le va trimite urmăritorilor o notificare. Cu ajutorul acestei funcții, creatorii își vor putea atrage mai mulți urmăritori. Canalele de difuzare vor apărea în chat-urile utilizatorilor Messenger sub o filă etichetată „Canale”.
Participanții vor primi notificări de fiecare dată când posesorul paginii trimite o actualizare. Ei pot să închide canalul oricând doresc. Meta a anunțat că orice utilizator poate porni un canal, dacă dorește, potrivit Playtech.
Logo-ul Facebook s-a schimbat
Facebook și-a schimbat și logo-ul. Meta a optat pentru o nuanță de albastru puțin mai intensă. Cu toate astea, nu mulți utilizatori au observat schimbarea. Mulți s-au întrebat de ce a fost nevoie de modificarea logo-ului.
Noul albastru reprezintă un pas către un design „mai îndrăzneț”, a spus Meta. Vor fi făcute și alte actualizări, inclusiv o nouă paletă de culori și emoji-uri revizuite.
Chiar dacă au fost făcute mai multe schimbări, numărul utilizatorilor de pe platformă a scăzut considerabil. Un studiu realizat de Pew Research Center în 2022 arată o scădere constantă a popularității Facebook printre tinerii americani. Aceștia preferă să își petreacă timpul TikTok, Snapchat și Instagram. Și în România, Instagramul și Tik Tok-ul sunt cele mai populare aplicații. Rămâne de văzut dacă schimbarea logo-ului va avea un impact semnificativ pentru Meta și dacă îi va atrage pe internauți.