Specialiştii în resurse umane spun că în publicitate se câştigă foarte bine, de la câteva sute de euro pentru un începător, până la mii de euro pentru o persoană cu experienţă. Pe lângă acest aspect, responsabilităţile pe care le ai de îndeplinit pentru un post îţi pun imaginaţia „la lucru“. „O zi de muncă n-are nicio şansă să semene cu alta“, spune Mihaela Rădulescu, client service director al companiei de publicitate GMP.

Experţii în domeniu sunt de părere că un om de publicitate trebuie să stăpânească extrem de bine limba română şi să fie foarte bun prieten cu calculatorul, indiferent dacă lucrează în departamentul de servicii cu clienţii sau de creaţie.

„De asemenea, este obligatoriu să cunoşti limba engleză, atât pentru a te putea înţelege cu clienţii, cât şi pentru a te pune la punct cu ceea ce se întâmplă nou în domeniu. Deocamdată cel puţin, tonul în publicitate nu se dă nici de la Bucureşti, nici de la Cluj, aşa că este bine să poţi citi câte ceva despre ce se întâmplă în lume în acest domeniu“, este de părere Bogdan Naumovici, directorul de creaţie al companiei de advertising Leo Burnett.

„Se caută oameni ambiţioşi, creativi şi competitivi“

Dacă vrei să-ţi construieşti o carieră de succes în publicitate trebuie să fii dispus să faci sacrificii. „Trebuie să vrei să renunţi la o întâlnire cu prietenii atunci când ai de respectat un deadline“, spune Dragoş Dehelean, directorul general al Selenis, agenţie de consultanţă în comunicare.

Mai trebuie să ai cultură generală şi să-ţi placă să munceşti (uneori va trebui să stai şi peste program). „Se caută oameni creativi, competitivi şi ambiţioşi. Sunt foarte mulţi cei care vor să se angajeze în domeniu şi foarte puţini cei care merită acest lucru pentru că, în limbaj popular, tinerii „au foarte multe figuri în cap“ şi cred că nimeni nu mai este ca ei. Cel mai important este că le lipseşte dorinţa de a face performanţă“, spune Dragoş Dehelean.

Pentru publicitate te poţi pregăti la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, la Comunicare Socială şi Relaţii Publice. Mai poţi învăţa şi la International Advertising Association.

ON-LINE


>
Intră pe site-ul www.leoburnett.ro, la secţiunea cariere. Leo Burnett recrutează tineri creativi.

> Accesează www.gmp.ro şi aplică online la secţiunea cariere. GMP are nevoie de un senior creative team şi de un production manager. Trimite e-mail la [email protected]

>
Angajări în publicitate mai fac Publicis şi Gavrilă & Asociaţii. Trimite e-mail la [email protected] (pentru Publicis) sau la [email protected] (pentru Gavrilă & Asociaţii).