Un nou studiu realizat de Boston University School of Public Health (BUSPH) și Oregon State University (OSU) a constatat că persoanele expuse la niveluri mai ridicate de zgomot produs de avioane au mai multe șanse de a avea un indice de masă corporală (IMC) mai ridicat, un indicator al obezității care poate duce la accident vascular cerebral sau hipertensiune arterială.
Constatările evidențiază modul în care mediul și nedreptățile de mediu pot influența rezultatele în materie de sănătate. Cercetările anterioare au arătat că zgomotul produs de avioanele și elicopterele care zboară deasupra capului este mult mai deranjant pentru oameni decât zgomotul produs de alte mijloace de transport, iar un număr tot mai mare de cercetări sugerează că zgomotul produs de aeronave contribuie, de asemenea, la rezultate negative pentru sănătate.
Expunerea la zgomotul avioanelor și Indicele de Masă Corporală
Studiul publicat în revista Environment International a constatat că persoanele care au fost expuse la niveluri de zgomot al avioanelor de 45 dB sau mai mult au fost mai susceptibile de a avea un indice de masă corporală (IMC) mai mare raportat de ele însele, cu cele mai mari măsuri ale IMC legate de nivelurile de zgomot al avioanelor de 55 dB sau mai mult. Expunerea la zgomotul avioanelor la 45 dB sau mai mult a fost, de asemenea, asociată cu un IMC mai mare la vârsta adultă mijlocie sau târzie față de vârsta adultă timpurie. Pentru comparație, sunetul unei șoapte este de 30 dB, un mediu de bibliotecă este de 40 dB, iar o conversație obișnuită acasă este de 50 dB.
IMC este un indicator al obezității generale, care poate duce la boli cardiometabolice, precum și la o serie de alte probleme de sănătate. Studiul este primul care explorează o legătură între expunerea la zgomotul aeronavelor și obezitatea la nivel național în Statele Unite; studiile anterioare pe această temă s-au concentrat pe populațiile europene, iar rezultatele au fost diferite.
Diferențe regionale
Asocierea independentă și puternică între o expunere mai mare la zgomotul aeronavelor și un IMC mai mare pe care au observat-o este notabilă. Au existat, de asemenea, diferențe regionale, cu asocieri mai puternice în rândul participanților de pe Coasta de Vest și a celor care trăiesc în condiții aride. Un motiv poate fi legat de epoca dezvoltării regionale, de caracteristicile clădirilor și de climă, care pot afecta factori precum vârsta locuințelor, designul și nivelul de izolare.
Cercetările viitoare ar trebui să exploreze în continuare această legătură dintre expunerea la zgomotul aeronavelor și obezitate, precum și inegalitățile mai largi în ceea ce privește expunerea la zgomotul ambiental, în special în rândul altor populații. Datele anterioare sugerează că populațiile de culoare, hispanice și cu venituri mici sunt expuse în mod disproporționat la zgomotul aeronavelor. Participanții din grupurile de studiu NHS erau în principal albi și cu un statut socio-economic mediu. Sursa: sciencedaily.com