Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere înlăturarea definitivă a ministrului demisionar, Lucian Șova, de la Ministerul Transporturilor. Toți transportatorii rutieri îi cer Președintelui României, Klaus Iohannis, să nu se răzbune pe acest sector de activitate și pe toți românii care au avut de suferit din cauza ministrului Lucian Șova, prelungindu-le tuturor agonia
„Îl rugăm pe domnul Președinte, Klaus Iohannis, să nu prelungească situația de la Ministerul Transporturilor, după ce am reușit să vedem demisia lui Lucian Șova. Transportatorii cer de căteva luni demisia acestui ministru zero al Transporturilor, care nu a făcut nimic pentru transportatori, care și-a servit doar grupurile de interese sau pe cele personale și pentru care minutul costa prea mult pentru a merge pe șantierele din țară sau pentru a sta de vorbă cu noi. Acum, ca ministru demisionar, nu înțelegem de ce face paradă în fiecare zi. Are cumva de recuperat minute, ore, zile, sau chiar luni de zile în care nu a făcut absolut nimic pentru Transporturi? I-a cerut cineva raportul de activitate și a realizat că n-are ce raporta, iar cu parada pe care o face acum crede că poate recupera?”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.
COTAR și toți ceilalți transportatori din țară au cerut demisia ministrului Lucian Șova, al cărui minut de muncă este foarte scump, pentru că a menținut pirateria și a-ncercat să forțeze emiterea unui ordin de ministru, pentru a favoriza anumite grupuri de interese. Ministrul Lucian Șova nu a făcut decât să mintă transportatorii rutieri de persoane, de la preluarea mandatului, până la final. Ministrul Lucian Șova s-a remarcat prin patru lucruri, de la preluarea mandatului: 1. lipsa totală de comunciare cu transportatorii rutieri autorizați; 2. continuarea susținerii pirateriei, prin menținerea modificărilor legislative pe care le-a introdus în 2015; 3. măsurile luate împotriva transportatorilor și 4. promovarea activității neautorizate și nelicențiate de transport rutier.
Haosul creat de acest ministru pe piața transporturilor de persoane a-nceput încă din 2015, când a introdus sintagmele „în mod repetat” și în „în mod permanent” în legea 38/2003, astfel încât cei care fac transport neautorizat să nu mai poată fi sancționați, dacă sunt prinși în trafic. Anul acesta, Lucian Șova a mai scos din joben un ordin prin care să modifice regulile de atribuire a licențelor de transport rutier de persoane, fără să existe un studiu la nivelul întregii țări, privind nevoile de deplasare ale oamenilor, document care ar trebui să stea la baza unui program de transport pentru deschiderea pieței de transport din România.
Reglementarea pieței de transport de persoane trebuie să fie reglementate prin lege, nu printr-un ordin de ministru, așa cum încerca Lucian Șova. Transportul public de persoane a fost pus la ruleta rusească a ministrului Transporturilor, Lucian Șova, în tot acest timp. Lucian Șova nu a reușit să răspundă la o-ntrebare simplă: Ce se va întâmpla cu ordinul 980/2011, asumat doar de el, fără o strategie în domeniu, astfel încât operatorii de transport să își pregatească din timp investițiile în flotele auto?