Pandemia a ţinut departe cumpărătorii de magazinele alimentare, iar acest lucru a afectat industria cărnii.
Producătorii şi procesatorii de carne spun că au depozitele pline cu marfă congelată şi că nu prea reuşesc să îşi găsească cumpărători. Vănzările mai slabe vin în contextul în care populaţia se orientează spre produse mai ieftine, iar industria ospitalităţii cumpără mai puţină materie primă decât în trecut.
În ceea ce priveşte lactatele, tendinţa actuală a consumatorilor este de a se orienta spre produsele cu un termen de valabilitate cât mai mare, fiind şi mai ieftine.
Multe dintre alimentele s-au scumpit, dar unele au stagnat, ba chiar s-au ieftinit
După vânzările record de la începutul pandemiei, industria alimentară, în special piaţa cărnii şi a semi-preparatelor, a început să resimtă din plin efectele crizei generate de pandemie.
Nici producătorii de carne de pui nu o duc prea bine în perioada aceasta. Cererea a scăzut în special pe produsele cu valoare aduagată mai mare, cum ar fi pieptul de pui, potrivit datelor din piaţă: Am ajuns în situaţia în care astăzi, suntem în luna august, în plină vara, când se vindea foarte bine, litoralul zbârnaia, noi sa avem depozitele pline de congelate, să avem un pret mic şi sa nu vindem. Acum suntem cu depozitul la maxim si nici nu reuşim sa vindem, nici stocurile nici productia curenta. Nu mai zic că preţurile sunt foarte jos, a spus Puiu Ilisei, producător carne de pui.
Vânzările de lactate merg ceva mai bine, însă şi aici se conturează noi tendinţe în rândul consumatorilor.
Deşi producătorii şi procesatorii de carne susţin că au scăzut preţurile în pandemie, comercianţii nu au ajustat la rândul lor preţurile. Astfel la raft, preţul cărnii şi al preparatelor din carne a crescut cu aproape 4% de la începutul anului, potrivit datelor INS. De fapt, singurele alimente care s-au ieftinit în pandemie sunt cartofii şi ouale, potrivit aceloraşi date, notează Antena 3.