Exclusiv. Trenul fantomă. Circula pe grafic, dar s-a oprit în câmp

Trenul care transporta turiști spre litoral s-a oprit în câmp, deși, pe grafic, el continua să circule. Călătorilor n-au știut să le dea explicații nici lucrătorii CFR.

Undeva, înainte de Medgidia, trenul care circula pe ruta Brașov-Constanta s-a oprit în câmp, deși, pe grafic, el continua să circule.

„Stăm de la ora 22.00 în Saligny”, a transmis, pentru evz.ro, unul dintre călători, la circa jumătate de oră după ce trenul s-a oprit, brusc.

În mod normal, stația în care trenul ar fi trebuit să oprească era Medgidia.

„La 22.08 trebuia să ajungă în Medgidia”, ne-a transmis călătorul.

Trenul 1587 a avut o întârziere de peste 40 de minute, deși pe  graficul de la CFR se arăta că circulă și că ajunge, la timp, în fiecare stație.

Mai multe locuri în trenurile către Litoral și Valea Prahovei. Ce recomandă CFR

CFR Călători, noi detalii despre repunerea în circulație a trenurilor internaționale

Călătorii l-au luat la întrebări pe controlor. „Nașul” le-a spus că așteapta impiegatul.

„A venit impiegata de la Saligny circa 2 kilometri pe jos ca să îi dea undă verde”, a povestit, în exclusivitate pentru evz.ro, călătorul din tren.

Am încercat să găsim o explicație a motivului pentru care locomotiva trenului cu șapte vagoane a refuzat să mai pornească.

Călătorilor li s-a spus că mecanicului îi apărea pe bordul locomotivei trafic restricționat.

Omului îi era frică să nu întâlnească ceva pe traseu.

Abia după ce a verificat impiegata și i-a dat undă verde, mecanicul a decis să pună în mișcare locomotiva.

În exclusivitate pentru evz.ro, polițiști de la Transporturi Feroviare au dezvăluit că astfel de incidente au loc fie din cauza unor furturi de la sistemele de siguranță, amplasate pe calea ferată, fie din cauza unor defcțiuni tehnice.

„Pot apărea defecțiuni tehnice ca urmare a unei furtuni, de exemplu, dar și ca urmare a sustragerii unor componente de la calea ferată”, ne-a explicat un om al legii.

În aceste condiții, locomotiva se poate opri automat, iar mecanicul este nevoit să aștepte verificarea făcută de impiegat care semnează că este totul în regulă, după verificarea sistemelor de control dispuse pe calea ferată.

„Dacă mecanicul pune locomotiva în mișcare fără acordul scris al impegatului de mișcare este caz penal. De aceea, în astfel de situații, se așteaptă verificarea în teren, pentru siguranța circulației”, a explicat, în exclusivitate pentru evz.ro, ofițerul de la Poliția Transporturi.