EXCLUSIV EVZ: Interviu cu scenaristul de la VOCEA ROMÂNIEI. Bogdan Nicolai: "Mi-am pierdut virginitatea la 15 ani la radio în Sinaia"

EXCLUSIV EVZ: Interviu cu scenaristul de la VOCEA ROMÂNIEI. Bogdan Nicolai: "Mi-am pierdut virginitatea la 15 ani la radio în Sinaia"

Bogdan Nicolai a intrat în mass-media de la o vârstă destul de fragedă. Primul contact cu o stație de radio a fost în Sinaia, vârsta de 15 ani. Aici spune el că și-a pierdut virginitatea în domeniu, fiind mult mai mult decât îndrăgostit de ceea ce făcea. După radio au urmat primele evenimente la care a participat din postura de prezentator, la 18 ani luând fața multor MC fiind căutat ca și până în prezent pentru glumele spontane cu care suprinde de fiecare dată. După venirea în București, a luat la rând toate posturile dintr-o televiziune sau un radio, la vârsta de 22 de ani fiind director de programe pentru MTV și continua să facă radio la Pro Fm.

EVZ: Cum era Bogdan Nicolai în perioada liceului şi a studenţiei şi de unde pasiunea pentru media?

B.N: Era un dezastru. Eram ceea ce se numeşte “copil problema”, “golan”, “derbedeu”. Ai mei lucrau până târziu, aşa că am fost crescut mai mult de bunicile mele, cea de la Breaza şi cea de la Sinaia, care m-au răsfăţat foarte mult până când m-au scăpat din mâna. Îmi amintesc şi acum vorbele bunicii, care, săracă, nemaiştiind cu ce să mă ameninţe că să mă potolesc, mi-a zis într-o zi: “Bogdane, tu o să fii singurul copil de la noi din bloc care ajunge în iad!” Toate până în ziua în care, pe la 15 ani, am descoperit mirajul televiziunii. M-am angajat la postul local din Sinaia şi stăteam zile şi nopţi pe teren şi la montaj. Eram şi prezentator şi producător şi reporter, mă interesau şi accidentele rutiere şi politică şi muzică, absolut tot. Apoi am intrat şi la radio şi pasiunea a devenit şi mai mare. Din copilul care chiulea non stop am ajuns să întru cu bursă la Jurnalism la stat. La ProTV m-am angajat la 19 an şi i-am rămas fidel.

EVZ: Cât de mult influenţează scenaristul Vocea României show-ul?

B.N: Scenaristul creează discursurile care sunt citite de pe promter, contribuie cu glume, cu idei, uneori chiar şi pe partea de sponsorship sau product placement din cadrul show-ului şi comunica permanent cu prezenatorii şi cu antrenorii. Însă e greu să spui în ce măsură influenţează show-ul. Asta pentru că o echipa de producţie atât de mare lucrează că un balaur cu multe capete, dar cu aceeaşi inima. Altfel nici nu s-ar putea coordona atât de bine. Operatorii, sunetiştii, cei care se asigura că avem mâncare şi cafea, fetele de la machiaj, fetele de la curatienie care trebuie să se mişte în pauze precum cei de la pit stop-urile de Formulă 1, cu toţii sunt elemente vitale ale emisiunii Vocea României.

EVZ: Crezi că Vocea României de anul acesta este un produs mai bun faţă de cel din trecut?

B.N: Fără îndoială. Lucrurile au evoluat mult şi din toate punctele de vedere de când au venit Ana Maria Modâlcă, Dan Alexandrescu, Bogdan Dumitrescu, Mihaela Nuţu, Andreea Caranda şi întreagă nouă echipa de producţie. Şi e absolut normal să facem paşi înainte, nu? În plus, decorul e senzaţional, e cel mai tare ever. Iar Tudor Chirilă a adus un suflu nou şi un public mai tânăr. La fel şi Oana Tache, noul V Reporter.

EVZ: Cu ce te mai ocupi pe lângă Vocea României?

B.N: Prezint evenimente corporate pentru diverse branduri şi companii, scriu nuvele şi povestiri, scriu pe blog şi îmi pregătesc propriul show de caterincă pe net. Se va numi Destul TV şi îl fac împreună cu vechii mei prieteni Cristi “Christu” Şerban şi Dan Pavel de la Chill Brothers. Iar în puţinul timp liber pe care îl am, mai văd un film prost, mai mănânc ceva bun…

EVZ: Te-ai gândit să te reapuci de radio?

B.N: Nici nu trebuie să mă gândesc. Sunt obligat să mă reapuc cândva. Pentru sutele de mii de oameni care mi-au fost alături în cei patru ani în care am făcut matinalul (“Alarmă”) la ProFM, oameni cu care am ras în hohote, am făcut toate nebuniile şi am interacţionat în permanentă. Îi iubesc enorm şi i-am considerat mereu mai mult colegi de emisiune decât ascultarori. Ei mă întreabă zi de zi pe facebook când mă întorc şi nu ştiu încă ce să le răspund. Ah, şi a mai fost perioada ProFM’sCOOL. Acei trei ani în care am luat puştani de liceu de pe băncile şcolii şi i-am format că oameni de radio. Tot în acei trei ani am adus în studio toate trupele mari de rock, hip hop şi electro şi am făcut concerte live. Da, mă voi întoarce. Toate la timpul lor.

EVZ: Eşti foarte solicitat la diverse evenimente corporate pe partea de MC. Îţi place şi partea asta de entertainment? Ai prezenţa şi baluri de liceu?

B.N Am prezentat o mulţime de baluri de liceu sau de facultate când făceam ProFM’sCOOL cu DJ Escu. Până când au început să mă bage în seama brandurile mai importante precum Danone, Pepsi, Lay’s sau Nike, am prezentat inclusiv câteva festivaluri de folclor prin ţară, lansări de produse în hypermarketuri, chiar şi o petrecere de interlopi. Aş fi prezentat şi Miss Piranda dacă aş fi fost chemat pentru că asta îmi place mie să fac. Nu contează ce prezinţi, ci cum prezinţi, cum reuşeşti să dai din personalitatea ta acelui loc. Îmi place să comunic cu publicul, dar vin mereu foarte bine documentat despre brand şi concept, foarte bine pregătit şi niciodată plictisit. M-am ambiţionat să transform fiecare eveniment, la care sunt chemat să-l prezint, într-un super show. Vin, dacă e nevoie, cu DJ, cu costume, cu chestii care s-ar potrivi în decor, cu orice. Pentru mine e foarte important că oamenii aia chiar să se simtă bine şi să vrea să stea cât mai mult la party. Şi nu pe scaune.

EVZ: Dacă ar fi să te vedem pe sticlă, din emisiunile prezente, ce rol ai juca şi în ce emisiune?

B.N: Ha, ha! Păi acum îmi zici, când am început să fac burtă? Nu ştiu ce-aş prezenţa. Stai să mă gândesc. Ceva la care ar trebui neapărat să mă şi distrez pe bune, altfel aş fi fals. Nu pot să fiu fals. Viaţă e mult prea scurtă că să am timp să mai fiu şi altcineva. Abia dacă avem timp să fim noi.

EVZ: Blog-ul tău este unul foarte citit. Despre ce îţi place să scrii? Câştigi din blogging?

B.N: Scriu despre tot ce-mi place mie, e carneţelul meu digital. Artă, muzică, publicitate, jocuri video, e cu de toate. Dar nu îl văd că pe o afacere, nici nu ştiu dacă aş vrea să pun vreodată reclame pe el, ba chiar m-am ferit până acum să fac postări plătite şi să laud produse în care nu cred. Bogdaninicolai.ro e o jucărie frumoasă pentru mine şi pentru toţi prietenii mei.

EVZ: Ce ai de gând în 2015? Pe ce vrei să te axezi cel mai mult?

B.N: Nu am absolut niciun plan. 2015 e un ou cu ciocolată. Abia aştept să-l dezbrac de poleială şi să i-l dau timpului să mănânce din el, iar eu să văd ce surprize voi găsi înăuntru.