Uniunea Europeană forţează camioanele statelor din Est să revină „acasă” la fiecare opt săptămâni, o modificare care va afecta semnificativ companiile de transport rutier.

Revizuirea reglementărilor rutiere este promovată de statele UE mai bogate, inclusiv Franţa şi Olanda, iar disputa ameninţă să adâncească diviziunile dintre flancul estic şi cel vestic al UE, subminând unitatea blocului comunitar, afectată de Brexit.

Ţările din Europa de Est vor să câştige oferind servicii la preţuri mai scăzute pentru a-şi dezvolta economiile şi a prinde din urmă statele mai bogate. În timp ce camioanele şi şoferii lor traversează UE, Franţa şi alte state sunt îngrijorate că aceste practici îi afectează pe proprii lor lucrători.

Majoritatea ţărilor membre ale UE au fost de acord în decembrie să reformeze sectorul rutier al blocului comunitar, inclusiv să dea dreptul şoferilor de camioane care lucrează în străinătate să revină acasă la fiecare trei-patru săptămâni, stipulând că odihna lor săptămânală de cel puţin 45 de ore trebuie petrecută în afara vehiculului şi nu în parcări, iar angajatorii trebuie să plătească pentru cazare.

Noile reglementări vor forţa, de asemenea, camioanele implicate în transportul internaţional să revină la sediile centrale ale companiei lor la fiecare opt săptămâni, o decizie menită să lupte împotriva practicilor privind înregistrarea firmelor de transport în ţări cu impozite mai scăzute, dar fără a opera de fapt acolo.

Dar Bulgaria, România, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Estonia, Malta şi Cipru sunt împotrivă, conform unor surse diplomatice. Ele vor schimbarea noilor reglementări, care ar urma să fie discutate în Parlamentul European în următoarele luni, relatează Reuters. „Un grup de ţări care împărtăşesc aceeaşi viziune vor modificarea reglementării legate de cele opt săptămâni. Vom urmări cât de departe vor merge negocierile, sau vom contesta în instanţă reglementările”. a declarat un diplomat UE. „Aceste reglementări afectează semnificativ companiile noastre. Dacă nu vom avea altă soluţie, ne vom adresa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE)”, a declarat un al doilea diplomat din ţările nemulţumite de noile reglementări.

În 21 ianuarie, transportatorii din România au solicitat eurodeputaţilor români contestarea în cadrul Comisiei de Transport şi Turism (TRAN) a Parlamentului European a Acordului privind Pachetul Mobilitate 1, considerând că firmele de transport rutier autohtone sunt excluse, astfel, din piaţa europeană de transport.

Te-ar putea interesa și: