Oamenii de știință dețin la laboratorul Mission Heat de la Universitatea din Connecticut o cameră de caldură ce poate fi setată până la 43 de grade Celsius (110 grade Fahrenheit), iar umiditatea la un procent între 10 si 90%.

Aici, pacienții se pot antrena pe o bandă care monitorizează ritmul cardiac, temperatura bazală, masa corporală, puterea, ritmul/viteza și rata de transpirație.

Toți acești factori sunt folosiți apoi pentru teste de echilibru electrolitic și sodic, ce pot arăta care este cantitatea de electroliți pe care o persoană o pierde la o temperatură anume, la o putere anume și pentru o durată anume de timp.
„Sportivii de performanta pot seta temperatura si umiditatea in asa fel incat sa se potriveasca unor conditii similar cu cele de la evenimentele sportive la care participa”, explica vice presedintele pentru cercetare, performanta sportiva si siguranta la Institutul Korey Stringer de la Universitatea din Connecticut, Robert Huggins.

„Folosind testul electrolitic, putem oferi recomandările de care atletul are nevoie pentru respectiva cursă, în funcție de câte kilograme și câți elecroliti a pierdut în timpul testului” spune Higgins.

În acest fel, pacienții pot să-și planifice cantitatea de apă pe care o pot consuma și chiar și cantitatea de combustibilii necesari pentru o cursă mai lungî, dacă este nevoie.

Temperatura bazală este luată cu ajutorul unei pilule ingerabile, cu senzor, care transmite datele wireless către un device extern corpului, care face înregistrările, măsurând greutatea corpului înainte și după test, precum și cantitatea exactă de apă băută în timpul cursei la temperatură ridicată.

Astfel, o pierdere medie este de 0.74 litri pe oră, ceea ce înseamnă că la aceeași temperatură, dacă ar fi să alergi o oră în aer liber, cantitatea perfectă de fluide care ar trebui administrată este de 0.74 litri, pentru că practic atât transpiri.

Alergarea în caldură pe o perioadă atât de îndelungată poate să nu pară prea complicată inițial, dar până la final vei transpira atât de mult încat vei număra minutele rămase din antrenament. Vestea bună, însă, este că atunci când o faci în siguranță, antrenarea în conditii caniculare este de fapt extrem de benefică, potrivit topculturism.ro