O nouă escrocherie. Mulți turiști care au avut probleme cu biletele de avion și care au încercat să contacteze compania aeriană au devenit ținta hackerilor. În loc să interacționeze cu personalul real al companiilor, oamenii se trezesc vorbind cu roboți, iar în cele din urmă devin victime ale furtului de date personale.Toate companiile aeriene îi sfătuiesc pe clienți să se adreseze canalelor oficiale de comunicare și să nu acceseze niciun link ciudat care le solicită anumite date.
O nouă escrocherie
„Îi sfătuim pe clienți să urmărească și să se implice doar pe singurul nostru canal oficial @easyJet, care este identificabil prin insigna de verificare aurie pentru companiile oficiale, pentru cele mai recente actualizări sau pentru a solicita asistență și să fie vigilenți și să nu se implice sau să facă clic pe orice link de pe alte conturi.”, a transmis n purtător de cuvânt al companiei aeriene easyJet.
Turiștii trebuie să fie foarte atenți
Companiile aeriene au spus că încearcă să raporteze toate conturile false de pe social media. Cu toate astea, și turiștii trebuie să fie atenți și să nu dea datele personale.
„Continuăm să raportăm conturi false de social media și dorim să le reamintim clienților să nu-și dea niciodată datele personale pe aceste canale. Pasagerii ar trebui să contacteze serviciul clienți prin intermediul centrelor noastre de reclamații sau al centrelor de apeluri.”, a declarat un purtător de cuvânt al Wizz Air, potrivit Cancan.
Sunt escrocherii și pe Booking
Mare atenție și la rezervările de pe Booking. Un tânăr din București a fost la un pas să pice în capcana infractorilor cibernetici. După ce și-a rezervat/plătit o cameră la un hotel din Marea Britanie, platforma de rezervări i-a transmis pe adresa de email o copie a rezervării respective.Ulterior, în contul încorporat în platforma Booking tânărul a primit un mesaj prin care a fost notificat că sunt ceva probleme cu valabilitatea cardului folosit.
„Am întâmpinat o problemă cu rezervarea dumneavoastră, din cauza cardului care nu a trecut verificarea de siguranță a sistemului de rezervare, și a fost marcat drept invalid. Drept rezultat, rezervarea dumneavoastră ar putea fi anulată.
Pentru ca acest lucru să nu se întâmple, trebuie să completați o scurtă procedură de verificare. Pentru a începe procedura, vă rugăm să folosiți acest link personalizat” se menționează în mesajul primit de pe adresa hotelului.
Cu toate că linkul din mail conținea numele platformei Booking, adresa, URL, linkul respectiv nu aparținea companiei olandeze.