InfoCons a realizat un studiu comparativ 2015 vs 2018 pentru produsele tip băuturi energizante ce se găsesc pe piața din România.
În cadrul acestui studiu, au fost analizate 65 de produse, aparținând următorilor producători/distribuitori/importatori : Coca-Cola HBC România, S.C. Hell Energy SRL, SC Mega Image SRL, S.C. Alconor Company SRL, Romaqua Group S.A. Borsec, Sarantis România S.A., Kaufland România S.C.S., Elgeka-Ferfelis România SA, SC Procer Company SA, S.C. European Food SA, SC Lidl Discount SRL, Nova Trade SRL, SC Rio Bucovina SRL, S.C. Profi Rom Food SRL, Queen Monaco Services SRL, Carrefour Romania, Nec Fresh SRL, Tymbark Maspex Romania SRL, S.C. Quadrant-Amroq Beverages SRL, Red Bull GmbH, Ertag S.R.L., SC Avatar Trading 3000 SRL, Premium Beverages SRL, Belfoods Impex SRL, Deli Food Distribution SA și Romania Hypermarche S.A.
Din punct de vedere al numericului aditivilor alimentari (E), cantitatea de aditivi alimentari din produsele studiate a variat între 0 și 9 aditivi. Atât în 2015, cât și în 2018, cifra minimă a aditivilor regăsiți într-un produs a fost de 0.
9 este numărul cel mai mare de aditivi regăsiți în 3.7% din produsele studiate în 2018, mai mare față de cel din 2015, unde numărul maxim de aditivi regăsiți într-un produs a fost de 8 (2.4%).
5 aditivi au avut, în medie, produsele studiate în 2018, mai mult decât în 2015, când media a fost de 4 aditivi pentru fiecare produs.
„Ne energizăm cu energizante? Conform unei verificări foarte simple, în energizante regăsim de 3 ori litera E. Dar, din evaluarea făcută în cadrul studiilor comparative între produsele energizante din piața românească, se găsesc chiar și 9 E-uri. Este o problemă gramaticală sau o problemă în citirea cu atenție a ingredientelor din eticheta acestor produse? Astfel, haideți să citim cu adevărat eticheta, să ne informăm și nu uitați: multe dintre cele 9 E-uri pe care le găsim într-un astfel de produs se pot găsi în alte produse pe care le consumăm în aceeași zi”, a spus Sorin Mierlea, președintele Infocons.