Primarul din Cluj, Emil Boc, a anunțat că săpăturile pentru metroul de la Cluj-Napoca vor începe în curând și că Primăria a parcurs toate procedurile. Edilul i-a transmis premierului Marcel Ciolacu că se lucrează la devierea utilităților pentru metrou și la pregătirea infrastructurii.
Emil Boc a făcut un anunț important
„Primăria are contract de finanțare semnat și își produce efectele. Primăria a parcurs toate procedurile legale licitației, validate de autoritățile statului român, contractul este în derulare și în toamnă sosesc cârtițele, așa cum este anunțat de multă vreme. Programul este în grafic de implementare, conform celui comunicat Ministerului Transporturilor. Finanțarea este asigurată, așa cum am spus, prin contractul existent. Lucrurile se întâmplă în fiecare zi”, a exlicat edilul Clujului, despre cel mai ambițios proiect de investiții din Cluj.
Deja se lucrează la devierea utilităților pentru metrou
Boc a mai spus că lucrările metroului din Cluj nu vor avea întârziere și că Marcel Ciolacu nu are de ce să își facă griji. El a anunțat că deja se lucrează la devierea utilităților pentru metrou, pe tronsonul Cluj-Florești, la conducte mari de gaz, de la rețele electrice, Transelectrica, de la pregătirea infrastructurii.
„Se lucrează la devierea utilităților pentru metrou, pe tronsonul Cluj-Florești, la conducte mari de gaz, de la rețele electrice, Transelectrica, de la pregătirea infrastructurii, pentru ca, pe de o parte, TBM-ul acesta care intră să lucreze în subteran, aceste cârtițe trebuie să aibă traseul asigurat. Trebuie eliberate niște amplasamente. Descoperirile s-au făcut, dar trebuie eliberate niște amplasamente în Florești, pentru ca lucrurile să se întâmple când sosesc cârtițele și sunt în grafic din perspectiva aceasta lucrările”, a explicat Emil Boc.
Prima linie de metrou din afara Bucureștiului
În toamnă sunt programate săpăturile pentru metroul de la Cluj-Napoca. Aceasta este prima linie de metrou din afara Bucureștiului și cel mai mare proiect de infrastructură de transport contractat până acum, 1,8 miliarde de euro.
„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului.