Eliberarea pașaportului. Regulile care au intrat în vigoare în 2025

Eliberarea pașaportului. Regulile care au intrat în vigoare în 2025Pașaport. Sursa foto: Arhiva EVZ

Noi schimbări legate de obținerea pașaportului simplu electronic. În acest an, românii vor putea primi documentul la orice adresă adresă de pe teritoriul României, fără a fi taxați în plus. MAI a introdus măsura pentru a veni în sprijinul cetățenilor.

Pașaport electronic. Schimbarea aplicată în acest an

Până la finalul anului trecut, românii aveau posibilitatea să solicite livrarea pașaportului simplu electronic doar la adresa de domiciliu, achitând taxa de 15 lei.

De la 1 ianuarie, cetățenii pot solicita livrarea pașaport simplu electronicla orice adresă din țară. Acest detaliu va fi specificat în momentul depunerii cererii.

Pașaport

Pașaport. Sursa foto: EVZ

Noul serviciu nu a adus modificări legate de costul pașaportului simplu electronic, contravaloarea acestuia rămânând neschimbată. Măsura a reprezentat o parte a procesului de modernizare și digitalizare a serviciilor publice.

Procedura a fost simplificată. Ce trebuie să știe solicitanții 

Ministerul Afacerilor Interne a precizat că schimbarea a fost luată pentru a răspunde nevoilor cetățenilor.

„Această măsură este adaptată nevoilor cetăţenilor şi continuă demersurile de modernizare şi digitalizare a serviciilor publice oferite de structurile de paşapoarte, cu sprijinul  Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională” – S.A., având ca obiectiv principal reducerea timpului şi a efortului necesar pentru obţinerea paşapoartelor româneşti”, mai arată sursa”, au anunțat reprezentanții MAI.

Pașaport electronic 2025. Documentele necesare pentru eliberarea acestuia

Pentru eliberarea pașaportului simplu electronic, solicitantul trebuie să prezinte următoarele documente:

  • Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original.
  • Certificatul de naştere, în original
  • Chitanța care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original/ numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP)
  • Paşaportul anterior (dacă este cazul).

Conform Legii 248/2005, pașapoartele simple electronice se eliberează, la cerere, cetăţenilor români care îndeplinesc condiţiile privind regimul liberei circulaţii în străinătate şi nu se află în una dintre situaţiile de suspendare a dreptului de a călători în străinătate.

Ne puteți urmări și pe Google News
Recomandările noastre