Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MEDC) a suspus astăzi dezbaterii publice criteriile care vor sta la baza evalurării activităţii cadrelor didactice.
Astfel, profesorii ar putea fi remuneraţi în funcţie de evalurile făcute de elevi, părinţii acestora, corpul profesoral, dar şi prin raportare la progresul elevilor la clasă, la notele obţinute de aceştia şi la gradul de implicare a lor în activităţile şcolare şi extraşcolare, informează Mediafax.
La iniţiativa MEDC, în şcolile din toată ţara vor fi organizate dezbateri pe această temă, la discuţii urmând să participe inclusiv reprezentanţi ai consiliilor locale.
Criteriile de evaluare propuse de Ministerul Educaţiei vor fi folosite în "definirea unei componente variabile a salariului cadrelor didactice şi vor porni de la progresul şcolar al elevilor. În acest sens, la debutul fiecărui an şcolar vor fi organizate teste iniţiale cu subiecte naţionale, rezultatele acestora urmând a constitui punctul de plecare pentru evaluările ulterioare.
Referitor la sistemul de evaluare a performanţelor şcolare, ministerul propune urmărirea evoluţiei notelor/calificativelor obţinute la evaluările curente, rezultatele la evaluările naţionale raportate la cele de la clasă şi rezultatele la testele iniţiale raportate la rezultatele testelor curente, respectiv la cele finale.
Implicarea profesorilor urmează a fi măsurată în funcţie de gradul de implicare a elevilor în activităţilor şcolare şi extraşcolare şi în raport de numărul de parteneriate pe care le vor încheia.
Formarea continuă a cadrului didactic rămâne, ca şi până acum, un criteriu important în evaluarea acestuia, prin aceasta asigurându-se creşterea prestigiului unităţii de învăţământ.
Nu în ultimul rând, Ministerul mai propune ca activitatea profesorului să fie evaluată de Consiliul de Administraţie al şcolii, de Consiliul Profesoral, de elevi, de părinţii elevilor şi de comunitate.
Citiţi şi:
Bani mai mulţi pentru debutanţi, nimic pentru profesorii universitari
Sursa:Mediafax