El îmbracă femeile adevărate: Narciso Rodriguez

El îmbracă femeile adevărate: Narciso Rodriguez

Designerul în vârstă de 50 de ani merge pe mâna unui stil american, cu influenţă europeană şi inimă latină.

Într-o eră în care "how to" a pătruns pe deplin în ceea ce se vrea a fi "noul lifestyle", el are un motto simplu: "Simte-te sexy, fii stilată!". Timp de 20 de ani a avut grijă să îşi dezvolte talentul, fără experimente elitiste, de tipul "wow", ci doar pătrunzând cu rafinament în lumea "couture". Femei celebre, precum Prima Doamnă a SUA, Michelle Obama, actriţele Angelina Jolie, Salma Hayek sau Catherine Zeta- Jones, spun că se simt prinţese în rochiile lui, însă el consideră că "adevărata modă nu există decât în momentul când femeile reale îmi vor purta creaţiile, nu doar cele celebre. Înainte de toate, femeile trebuie să poarte ceea ce le place. Ceea ce le face să se placă pe ele însele şi să le facă să se simtă femei adevărate".

Doamnelor şi domnişoarelor, acesta este Narciso Rodriguez - un stil american, cu influenţă europeană şi inimă latină.

Obsesia croitoriei

Cei care lucrează sau au lucrat cu el îl definesc drept o persoană pentru care "fiecare rochie, fiecare detaliu, fiecare accesoriu şi chiar fiecare fir de păr contează, totul trebuie să fie spectaculos şi impecabil, de parcă ar trebui să fie observat sub lupă". Acest cubano-american din New Jersey a revigorat aerul unui New York prea împătimit după lifestyle în lumina neonului.

Rodriguez, acum în numai 50 de ani, a absolvit la vârsta de 20 de ani prestigioasa Parson's School of Design. Obsedat de croitorie, el este un moştenitor al designerilor Azzedine Alaia şi Balenciaga Cristobal. O croitorie transformată în artă pe linia de haute couture, dar extrem de purtabilă pe linia de prêt-a-porter.

După ce "trece" pe la câteva nume sonore de peste Ocean, dar şi din Europa (Anne Klein, Calvin Klein, director artistic la Cerruti şi apoi la Loewe), în anul 1997 îşi lansează propria marcă în jungla modei americane.

Cea care îl va face celebru va fi…o rochie. Desenată în secret la Paris, în atelierele Cerruti, pentru căsătoria prietenei sale Carolyn Bessette cu John Kennedy Jr. Cum arăta rochia? Imaginaţi-vă un furou pretenţios, lung, din mătase albă, destinat parcă unei sirene. Când a apărut imaginea acestei rochii în presă tot Hollywood-ul feminin şi-a dorit să fie îmbrăcat de el. La scurt timp Rodriguez a primit premiul "Best new designer" la Vogue VH1 Fashion Awards în New York, respectiv "Perry Ellis Award" pentru cel mai bun tânăr designer din partea Asociaţiei Designerilor de Modă Americani (în 1997, respectiv 2002 şi 2003).

Carnetele cu desene

Specialiştii s-au repezit să îi definească stilul drept american ("funcţional şi cu tailoring perfect"), cu influenţe europene şi cu o puternică moştenire latino. Într-un interviu, Narciso afirma că, de fiecare dată când trebuie să lanseze o colecţie, se simte ca un debutant. Dar nu ca un debutant se simte când deschide noi magazine la New York, Milano sau Paris… Secretul inspiraţiei sale îl constituie fotografiile pe care le face chiar el, precum şi crochiurile pe care le realizează…tot el! Are "la purtător" zeci de carnete cu desene de oameni, peisaje, rochii, accesorii…

Strada ori plaja constituie pentru Narciso resurse inepuizabile. Spune: "Brazilia este ţara care mă inspiră cel mai mult prin căldură şi exotism", dar cei care l-au influenţat cu adevărat în modă şi alături de care şi-a început cariera sunt Donna Karan şi Calvin Klein (a lucrat alături de el trei ani pentru colecţiile ready to wear). Recunoaşte însă că dintre clasici "cel mai influent pentru mine poate fi considerat Balenciaga, acest mare inventator de tehnici noi şi pur admirator al frumuseţii feminine".

Un fan important

Rodriguez are onoarea să se numere printre cei care au avut un important aport la transformarea doamnei Obama într-un "style icon". Iar Prima Doamnă a SUA a devenit foarte repede fanul designerului. "Stilul este un grozav factor de putere. Iar Prima Doamnă a înţeles acest lucru", va sublinia Narciso. Să-ţi construieşti cu precizie imaginea, impresionând o lume întreagă la fiecare apariţie, asta demonstrează că designul şi stilul pot fi adevărate arme pentru cine ştie cum să le manevreze. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/CPBnCGqZjLY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

"Eu cred că un lucru poate fi foarte clasic şi, în acelaşi timp, în întregime modern" NARCISO RODRIGUEZ, designer

INCURSIUNE

Deplinul succes: uleiul de mosc egiptean

Când a păşit şi pe tărâmul parfumurilor, Narciso a ştiut exact ce vrea: mosc egiptean şi o sticluţă chinezească găsită într-un magazin de antichităţi din New York. Mai precis, "For Her", parfumul feminin lansat de către designer în anul 2003, parfum care continuă să fie un succes la publicul tânăr din SUA. "Baza" parfumului îl reprezintă acelaşi ulei de mosc egiptean pentru care creatorul a făcut o pasiune încă de la începutul carierei de designer: "Ţara parfumurilor este, cu siguranţă, Franţa, dar egiptenii au fost cei care au inventat conceptul de parfum. Deoarece parfumurile nu ţineau foarte mult, francezii au inventat conceptul de «layering» , iar fiecare strat are rolul de a păstra mirosul mai mult timp", explică Rodriguez.

În anul 2007 "născocea" varianta masculină: simplă şi misterioasă, inspirată de acelaşi ulei egiptean, flaconul fiind o imagine a pasiunii pentru arhitectura lui Mies Van der Rohe. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/sU01fvr29XE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ne puteți urmări și pe Google News