Efectele războiului din Ucraina au început să fie resimțire. Se anunță noi majorări de preț în industria frumuseții. Producătorii se confruntă cu o penurie de materii prime

Sursa foto: Dreamstime.com

Industria înfrumusețării a început să simtă efectele negative ale războiului din Ucraina. Producătorii europeni de parfumuri și cosmetice se confruntă cu o penurie de materii prime. Sunt probleme serioase în ceea ce privește aprovizionarea cu hârtie, sticlă sau alcooluri cheie pentru fabricarea produselor pentru frumusețe. Cerea mare și perturbările lanțurilor de aprovizionare vor duce la o majorare de preț.

Efectele războiului din Ucraina sunt resimțite în toate segmentele. Nu doar sectorul alimentar a început să înregistreze probleme în ceea ce privește aprovizionarea, ci și industria cosmeticelor. Producătorii din Europa folosesc alcool derivat din cereale și sfeclă organică pentru a crea parfumuri. În cazul cosmeticilor se folosește uleiul din semințe de floarea soarelui. Toate acestea sunt culturi cheie din Ucraina.

Problemele nu sunt înregistrate doar în ceea ce privește uleiul de floarea soarelui sau alcoolul derivat din cereale. Criza energetică declanșată de războiu a dus la majorarea prețurilor pentru hârtie și sticlă. Componentele de ambalare pentru cosmetice și parfumuri vin din China, însă restricțiile din cauza COVID-19 a dus la o creștere de preț și în acest segment. Ambalarea unei sticle de parfum de până la 100 de dolari și a unui ruj de până la 30 de dolari a devenit din ce în ce mai costisitoare.

”Este un dezastru şi pur şi simplu nu poţi găsi sticlă”, a spus Alba Chiara De Vitis, fondatoarea Alchemia Essenze din Florenţa, ale cărei parfumuri se vând cu până la 180 de euro (196 de dolari) o sticlă.

”Suntem în modul de gestionare a crizelor când vine vorba de aceste subiecte de aprovizionare”, a declarat Emmanuel Guichard, secretarul general al asociaţiei franceze de cosmetice FEBEA, într-un interviu pentru Reuters.

Costurile de producție în industria cosmetică au crescut în media cu 25%-30%, susțin reprezentanții firmei de consultanță Bain & Company. Această majorare a survenit după ce prețurile la ambalaje, energie sau materii prime au crescut semnificativ.

Sectorul dedicat cosmeticelor resimte efectele războiului din Ucraina

Producătorul italian de parfumuri ICR se așteaptă ca vânzările din acest an să depășească nivelurile de dinainte de Covid, dar producătorul de parfumuri Bulgari şi Salvatore Ferragamo se luptă cu o creștere anuală de 30% a costului alcoolului, pe lângă o creșterea cu 10% a costului sticlei și hârtiei, a spus vicepreședintele Ambra Martone.

Vânzările de produse cosmetice și parfumuri au crescut semnificativ la nivel global, depășind nivelul din 2019, de 538 de miliarde de dolari în acest an. Raportul prezentat de McKinsey arată că vânzările din 2022 sunt în creștere de la 518 miliarde de dolari în 2021 și 458 de miliarde de dolari în 2020.

Industria cosmeticelor este perturbată de războiul din Ucraina. Companiile mari, cu marje de profit semnificative, au mai multă putere atât financiară, însă se bucură și de flexibilitate. Spre exemplu, divizia de lux a L'Oreal, care vinde produse de machiaj și parfumuri de marcă Giorgio Armani și Valentino, are o marjă operaţională de 22,8%. Nu în aceeași situație se află și companiile mai mici sau mijlocii din Europa, care se confruntă cu un deficit.

”Ne confruntăm cu deficit şi cu creşteri de preţ la fiecare pas: de la esenţe şi alcool până la sticlă şi hârtie – chiar şi pentru pompele dozatoare de spray şi plasticul Surlyn folosit pentru capace”, a declarat Marco Vidal, directorul general al producătorului veneţian de parfum Mavive, proprietarul companiei.

Din cauza costurilor ridicate la hârtie pe care o folosesc pentru a face cutii rigide de lux pentru clienți precum Dolce & Gabbana, Ferragamo şi Givenchy, grupul italian Isem a fost nevoit să majoreze prețurile cu 10%-40%, a declarat directorul general Francesco Pintucci pentru Reuters.

”În sectorul frumuseţii de lux, ne aşteptăm povara acestor costuri mai mari să fie suportată de consumatori, după o perioadă de tranziţie care ar putea dura câteva luni”, a spus Levato.