LECŢIA DE ECOLOGIE. De şase ani, Claudia Nicolae, de profesie avocat, se informează despre produsele organice, atât citind cărţi, studii şi articole, dar şi testându-le.
Din experienţa primilor ani de viaţă ai copilului ei, care are aproape 7 ani, s-a născut ideea unei afaceri pe această nişă. Iar în vara anului trecut a apărut Organic Baby, magazin şi distribuitor de produse organice, inclusiv produse de curăţat casa. Detergentul eco = 50 de spălări Organic Baby este singurul importator autorizat de produse organice pentru casă ca detergenţi, soluţii pentru spălat vasele şi geamurile, pentru scos petele, odorizante de cameră, soluţii pentru toaletă, parchet şi alte suprafeţe, dar şi o soluţie de haine care se pulverizează şi împrospătează covoarele, canapelele, lenjeria şi perdelele. „Detergenţii convenţionali nu respectă cerinţele europene care cer să se afişeze pe etichetă câte spălări ai pentru cantitatea respectivă”, spune Claudia Nicolae.
Detergentul pe care aceasta îl recomandă are un litru şi jumătate, dar este concentrat şi suficient pentru 50 de spălări, pe când un detergent convenţional este mai puţin concentrat şi ajunge doar pentru 20 de spălări. De asemenea, pe când cel produs de Earth Friendly Products conţine şi balsam din soia, folosirea celui convenţional presupune şi cumpărarea de balsam, ceea ce este o cheltuială în plus, explică aceasta. Iar prejudecăţii unor clienţi că produsele organice sunt mai scumpe, ea le răspunde invitindu-i pe oameni să facă socoteala şi să vadă singuri unde ies mai ieftin.
„Pielea copiilor este de cinci ori mai subţire decât cea a adulţilor, iar 60% din ce absoarbe pielea ajunge în organism”, spune Claudia Nicolae. Mai mult, recipientele detergenţilor eco sunt biodegradabile, iar produsele sunt certificate în Statele Unite de către National Organic Program. Pericolul din produsele de curăţat casa Tânăra mamă spune că soluţiile pentru făcut curat în casă sunt foarte toxice din cauza ingredientelor petrochimice pe care le conţin. Un studiu a arătat că, dacă într-o cameră mai mică de 11 metri pătraţi se dă cu odorizant şi un bebeluş sub o lună doarme acolo poate să moară asfixiat. „Dacă speli vase cu o soluţie ce conţine ingrediente petrochimice, derivate din petrol, ele rămân pe vase, oricât ai clăti. Şi apoi ajung în stomac. Nu mori peste noapte, însă totul se sedimentează în timp”, explică Claudia Nicolae. „Noi nu am crescut cu toate nenorocirile astea, biberoanele erau din sticlă, tetinele din cauciuc sau latex nu din silicon, scutecele din pânză”, mai spune tânăra mamă de 33 de ani, precizând că acum există atât scutece lavabile, care sunt sănătoase şi economice, cât şi scutece din bumbac organic de unică folosinţă, care sunt 100% biodegradabile. Ambele tipuri de produse nu conţin dioxină, o substanţă care este cancerigenă şi se regăseşte în gelul prezent în scutecele convenţionale, din plastic. „Economie pe sănătatea copilului meu nu aş face”, spune ea. Despre produsele de făcut curat pe bază de clor, ea nu are de spus decât un singur lucru: otravă. Iar pericolul substanţelor toxice nu se opreşte doar la produsele pentru casă, ci se regăseşte şi în fructele din comerţ.
„Există şi o soluţie de curăţat fructele şi legumele pentru că sunt date cu pesticide, iar merele cu ceară, să arate bine în galantar. Iar pesticidele nu se pot îndepărta doar cu apă”. Consumatorul român, mai educat De când există Organic Baby, din iunie 2009, Claudia Nicolae spune că a observat că românii sunt din ce în ce mai informaţi şi educaţi. „Clienţii sunt foarte bine informaţi, vin cu întrebări pertinente, foarte bine puse la punct”. Interesul mare este mai ales pentru produsele destinate bebeluşilor. Iar clienţii sunt mai mult femei, cu o medie de vârstă între 25 şi 40 de ani şi cu venituri peste medie.
Oferta magazinului cuprinde, pe lângă produsele pentru casă, hăinuţe, scutece, lavabile, tot ce ţine de trusou, lenjerii, prosoape, totul din bumbac organic, certificat internaţional. De asemenea, Organic Baby vinde şi cosmetice de toate felurile, jucărele, cadouri pentru bebeluşi.