În plină pandemie personalul medical nu s-a mai prezentat la muncă. Totul se întâmplă din cauza decretului semnat de Klaus Iohannis.
Angajaților din sistemul de sănătatele le „dispar” posturile. Totul se întâmplă la Cluj unde 33 de angajaţi ai Spitalului Judeţean Cluj-Napoca nu s-au prezentat la muncă, deoarece posturile lor au „dispăru”.
Este vorba despre personalul medical care s-a angajat în perioada stării de urgenţă
Graficele de lucru, echipajele de intervenție, strategia pe următoarea perioadă la nivelul prefecturii Cluj s-a făcut ținând cont de aceste posturi. Serviciile de Ambulanță au fost văduvite în perioada 2009-2014 de 3000 de posturi când se făcea 1 angajare la 7 angajați plecați, S.A.J. Cluj ajungând să funcționeze la aproximativ 51% din necesarul de personal conform normelor în vigoare. Acești colegi nu au fost luați de pe stradă și puși pe autospeciale de intervenție, asistenții medicali au avut o perioadă de câțiva ani de voluntariat în cadrul S.A.J.-Cluj iar șoferii au cursuri de ambulanțieri, mulți dintre ei având experiență, deoarece au fost angajații noștrii sau au activat în cadrul altor servicii de ambulanță, toți reușind să se integreze ușor, a declarat Rareș Ghilea, asistent medical și președintele Sindicatului Ambulanța Cluj.
Angajați de la Serviciu de Ambulanță Cluj nu mai merg la muncă
„E vorba de contractele pe perioadă determinată, realizate pe perioada stării de urgență, în care scrie foarte clar, 6 luni de la starea de urgență. Aprilie – octombrie. La fel ca și la maternitate, la fel ca la toate. Nu e numai la noi, e și la Spitalul de Boli Infecțioase, este peste tot în sistemul medical în România. Este vorba despre cele date de decretul prezidențial. Cum am spus, e ca la maternitate, până când ai nevoie sau până când vine respectivul înapoi. Dacă în luna mai dispăreau de tot cazurile, ziceam mulțumesc, asta e...., declară Horia Simu, managerul Serviciului de Ambulanţă.
Mesajul unui clujean este cutremurător
Astăzi 33 de colegi nu s-au mai prezentat la muncă! De ce? Le-au ,,dispărut" posturile (din cele 1000 de posturi anunțate cu ,,surle și trâmbițe" de Statul Român.) Ei sunt colegii care s-au angajat pe Starea de Urgență...asistenți, ambulanțieri,operatori radio. Ce înseamnă acest lucru? 3 echipaje de urgență minus pe orașul Cluj-Napoca. 1 echipaj putea să răspundă la 10 solicitări/12h=30 solicitări/12h=60 solicitări/24h=600 solicitări/10 zile=CREȘTEREA TIMPILOR DE AȘTEPTARE A URGENȚELOR PÂNĂ LA SOSIREA ECHIPAJULUI DE AMBULANȚĂ.
-numărul de recoltări pentru depistarea COVID-19 va scădea deoarece un singur echipaj putea face/12h între 20-30 de recoltări. Ce să mai zic...nici un canal de știri nu a anunțat acest lucru. Ne străduim să le acoperim lipsa, dar este imposibil. Cine este de vină? NIMENI!...sau poate cetățeanul, că a avut curajul să se îmbolnăvească. TRIST!!!, a postat un clujean.
În decretul președintelui Klaus Iohanis, din capitolul destinat domeniului sănătății, articolul 16 prezintă următoarele:
„În structurile Ministerului Afacerilor Interne, în unitățile sanitare și în serviciile de asistență socială se poate angaja fără concurs, la nevoie, pe durată determinată de 6 luni, personal contractual medical, personal auxiliar, farmaciști, personal de laborator și alte categorii de personal contractual necesare.”
Totuși, nu s-a scris nimic în decret despre posibilitate de prelungire a contractului și nu s-a anunțat ce vor face unitățile medicale în momentul în care se va forma o lipsă mare de personal medical, având în vedere și explozia de cazuri de COVID-19 din ultima perioadă, informează monitorulcj.