E incredibil! Cea mai rapidă mașină din lume. Viteza și prețul sunt amețitoare

E incredibil! Cea mai rapidă mașină din lume. Viteza și prețul sunt amețitoare

După ani buni de muncă, Aspark Owl, super-automobilul electric japonez bate toate recorordurile. A devenit cea mai rapidă mașină din lume, cu capacitatea de a atinge 60 de mile pe oră (96 de kilometri pe oră) în doar 1,69 secunde.

După ani buni de muncă, Aspark Owl, super-automobilul electric japonez bate toate recorordurile. A devenit cea mai rapidă mașină din lume, cu capacitatea de a atinge 60 de mile pe oră (96 de kilometri pe oră) în doar 1,69 secunde.

Acest lucru este posibil datorită celor patru motoare electrice care au un total de 1.985 de cai putere (1.480 kilowatt) și 1.475 de lire-metri (2.000 Newton-metri) de cuplu.

Mașina își depășește rivalii electrici, de înaltă calitate, precum Rimac’s Concept Two și Tesla’s Roadster, care necesită 1,85 secunde, respectiv 1,9 secunde pentru a atinge aceași viteză. Owl a fost arătat pentru prima dată ca prototip în 2017, dar versiunea finală a primit „premiera mondială” la prestigiosul show auto, din noiembrie, la Dubai.

Ne puteți urmări și pe Google News

Viteza maximă este de 249 mph (400 km / h). Mașina are o baterie litiu-ion de 64 de kilowati-oră care oferă o autonomie pretinsă de 450 de mile (450 de kilometri) în testul NEDC. Aspark spune că în viitorul apropiat ar putea fi disponibilă o baterie și mai mare.

Aspark își dorește ca exteriorul Owl să înfățișeze o apariție feminină. Corpul prezintă un amestec de cute ondulate și curbe netede. Toate panourile sunt din plastic armat cu fibră de carbon, cu excepția unui cadru din oțel inoxidabil în acoperiș pentru un sprijin suplimentar. Înălțimea totală a mașinii este de doar 99.9764 inci (99 centimetri). Sub piele, există un monococ din fibră de carbon care cântărește doar 265 de kilograme (120 de kilograme).

Amortizoarele hidraulice au trei moduri care oferă între 80 mm și 3.60 cm (160 milimetri) de gardă la sol. Discurile de frână din carbon-ceramică cu etriere cu 10 pistoane în față și dopuri cu 4 pistoane în spate ajută la încetinirea hipercarului.

Există patru afișaje la interior, iar două dintre ele funcționează ca ecrane pentru camerele cu vedere spre spate care se încorporează în oglinzile laterale.

Aspark va construi doar 50 de exemple de Owl la un preț de 2,9 milioane EUR (3,2 milioane USD la cursurile de schimb curente). Compania intenționează ca livrările să înceapă în al doilea trimestru al anului 2020, informează motor1.com.