Carrefour se retrage din China

Carrefour se retrage din China Carrefour cheamă la rafturi un produs din pește / Sursă foto: Arhivă Evz

După 24 de ani de activitate în China, Carrefour, care trece prin dificultăţi în această ţară, 80 la sută din acţiunile sucursalei Carrefour China

După 24 de ani de activitate în China, Carrefour, care trece prin dificultăţi în această ţară, va vinde firmei Suning, unul dintre liderii chinezi în actvitatea de distribuire  a produselor electrocasnice , 80 la sută din acţiunile sucursalei Carrefour Chine. Oficialii firmei au anunţat că ,,preţul pentru achiziţionarea a celor 80 la sută din acţiuni a fost de 4,8 miliarde de ,,reniminbi,, echivalentul a 620 miliarde euro. Distribuitorul, în plin proces de  restructurare la nivel mondial, păstrează două două din cele şapte locuri din consiliul de supraveghere a sucursalei Carrefour China. Dar lasă poartă deschisă spre vînzarea ultimelor 20 de procente rămase, în următorii patru ani. În 2018, filiala franceză a avut o cifră de afaceri de 3,6 miliarde de euro, cu o creştere de 10 la sută pe an. Aventura chineză a Carrefour a început în 1995, pe vremea în care, acolo, activitatea de distribuţie era derulată de mici magazine ori de firme de stat, la preţuri stabilite de către oficialităţi. Intrarea Carrefour a bulversat piaţa locală  printr-un mod  de prezentare inedit pentru această  ţară şi prin preţuri mult mai mici decît cele ale concurenţei. ,,Acesta a fost un eveniment incredibil. Pînă atunci preţurile erau stabilite de stat, în fiecare dintre provincii. Am trebuit să ,,deschidem porţile``, a relatat Jean-Luc Chereau, fostul manager al Carefour China, citat într-un articol publicat în Le Monde, intitulat ,,Carrefour, epopeea chineză``. După primul success pechinez Carefour s-a extins rapid într-o Chină aflată în plină dezvoltare. Douăzeci de ani mai tîrziu, firma deţinea 210 hypermarcheturi şi alte 24 de magazine de proximitate.  

 

Ne puteți urmări și pe Google News