Primăria Capitalei precizează, că pentru construirea drumului care să lege Splaiul de Autostrada Bucueşti- Piteşti se va alege varianta exproprierii a 20 de imobile de lângă Lacul Morii. Totuşi, Municipalitatea nu are deocamdată un PUZ pentru acest traseu.
Primăria Capitalei precizează, că pentru construirea drumului care să lege Splaiul de Autostrada Bucueşti- Piteşti se va alege varianta exproprierii a 20 de imobile de lângă Lacul Morii. Totuşi, Municipalitatea nu are deocamdată un PUZ pentru acest traseu.
Vechi de mai bine de 10 ani, proiectul „Penetraţie Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada Bucureşti Piteşti” este departe de a se finaliza, în ciuda faptului că Primăria Capitalei a anunţat recent că Podul care va traversa Şoseaua Virtuţii este finalizat în proporţie de 85,5%. Podul respectiv şi Nodul Rutier din aceea zonă reprezintă doar prima etapă a proiectului.
Dumul care trebuie să plece în continuitate de la acest pod, către A1, pe lângă Lacul Morii, mai are însă de aşteptat.
„Acest proiect a fost demarat în urmă cu 10 ani şi a prevăzut un culoar de expropriere care cuprinde în acest moment aproximativ 200 de imobile care ar trebui demolate. Ţinând cont de faptul că exproprierile la acest nivel presupun costuri exorbitante şi că unele dintre imobilele aflate pe acest traseu au fost edificate în ultimii ani, Primăria Municipiului Bucureşti a solicitat proiectantului redefinirea culoarului de expropriere care să implice costuri minime”, precizează reprezentanţii Primăriei Capitalei, într-un răspuns la solicitarea agenţiei MEDIAFAX.
Potrivit Municipalităţii, se va alege varianta exproprierii a 20 de imobile, şi nu 200, cum se prevedea iniţial.
„Proiectantul a propus trei variante de traseu, şi a fost aleasă cea care corespunde atât din punct de vedere tehnic cât şi financiar, şi a fost obţinut avizul de principiu de la ANAR (Administraţia Naţională Apele Române – n.red) pentru acest traseu. Subliniem că noul traseu implică exproprierea a 20 de imobile, faţă de 200 cât erau în proiectul iniţial”, mai spun reprezentanţii PMB.
Municipalitatea mai precizează că exproprierile se vor demara după elaborarea unui PUZ, care trebuie să fie aprobat de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
„Primăria Capitalei, prin Direcţia Infrastructură, va demara în perioada următoare realizarea unui Plan Urbanistic Zonal care să conţină acest traseu. După realizarea PUZ-ului şi aprobarea acestuia în Consiliul General, PMB va începe procedura de expropriere în vederea realizării acestui obiectiv”, mai spun reprezentanţii PMB.
Lucrările la drumul expres spre Autostrada Bucureşti-Piteşti au fost începute în 2010, iar potrivit proiectului iniţial, artera trebuia să măsoare 8,3 kilometri. Licitaţia pentru executarea lucrării a fost câştigată de către consorţiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti, termenul de finalizare fiind 2014. Lucrările au fost oprite la scurt timp însă, din cauza litigiilor.
Construirea acestui drum reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte pentru fludizarea traficului în Capitală, fiind o alternativă pentru Bulevardul Iuliu Maniu, intens circulat, mai ales la final de săptămână, de către şoferii care ies din Bucureşti pe Autostrada Bucureşti- Piteşti. De cele mai multe ori, ambuteiajele se întind pe aproape toată lungimea bulevardului.