Liderul BNS, Dumitru Costin, este de părere că liberalizarea transportului de călători ar aduce numai avantaje, păstrarea în forma actual fiind toxică pentru cetățeni. El consideră că prin liberalizarea acestor servicii s-ar elimina monopolul din transportul local și s-ar crea un mediu concurențial autentic.
Deși sindicatele din Transporturi nu sunt afiliate BNS, liderul Dumitru Costin se arată, în totalitate, de acord cu liberalizarea serviciilor și crearea unui mediu concurențial autentic în serviciile de transport rutier. "Din păcate România a rămas încremenită înacest format toxic pentru cetățeni, monopoluri, multe dintre ele sunt controlate politic. Știți bine, firmele astea de transport local, care au pus mâna pe niște trasee, sunt susținuți politic și sunt activați ori de câte ori este nevoie, cel puțin în perioadele electorale își fac treaba în folosul stăpânilor politici. Nu de multe ori în ultimii ani de zile am fost sau am luat act de tot felul de războaie locale între diverse firme cu diverși sprijinitori politici”, a declarat astăzi, la Constanța, Dumitru Costin.
Liderul BNS susține proiectul de Ordin de ministru privind liberalizarea tarnsportului de persoane, care a declanșat greva de ieri a transportatorilor.“Gestul pe care îl face ministrul Transporturilor acum în tentativa sa de a liberaliza piața acestora servicii, de a crea un mediu concurențial, este binevenit. Știu că nu place unora, dar asta e. Nu putem să rămânem în niște monopoluri private care acumulează bani fără să facă investiții și fără să asigure o calitate ridicată a serviciilor. Întâmplător și eu folosesc de câteva ori pe an aceste servicii și nu mai eu știu cum fac 200 și ceva de kilometri pe un anumit traseu unde condițiile sunt într-adevăr improprii” a argumentat Dumitru Costin.