Drumul spre INDEPENDENŢĂ ENERGETICĂ. Case care ÎŞI PRODUC SINGURE electricitatea
- Teodora Cimpoi
- 4 noiembrie 2016, 14:41
După energia verde produsă la scară industrială, este rândul proiectelor proiectelor destinate sectorului rezidenţial să fie vedete. Companiile se întrec în cercetări avansate care să ofere soluţii pentru producţia energiei la nivel casnic, pentru autoconsum. Recent, gigantul Tesla Motors a lansat în Los Angeles panouri solare invizibile, care arată ca un acoperiş normal.
Noile panouri fotovoltaice sunt integrate pe deplin cu ţigla acoperişului, fără să se poată observa. ”Avem un panou solar care este mai bun decât un acoperiş normal, arată mai bine şi durează mai mult”, a spus Elon Musk, fondatorul Tesla Motors, în prezentarea produselor.
Musk a prezentat detalii legate de eficienţa noilor panouri fotovoltaice, de garanţia acoperişului, de costuri şi de textura care va fi valabilă pentru clienţi. Acoperişul va fi disponibil în patru stiluri de sticlă. Din stradă, celulele fotovoltaice nu sunt vizibile, dar privite de deasupra, ele sunt expuse către soare.
“Soarele produce în doar o oră destulă energie cât să ajungă planetei pentru o zi întreagă. Casa ta poate capta această sursă de energie gratuită şi abundentă prin ţiglă de acoperiş solară, care transformă lumina soarelui în electricitate pentru uzul curent, ori care poate fi stocată într-o baterie”, se erată pe site-ul Tesla. De asemenea, costul unui astfel de acoperiş este mai mic decât al unuia tradiţional, dacă luăm în calcul economiile din facturile de energie, susţine compania.
Elon Musk şi-a reiterat ambiţia de a face din compania sa Tesla Motors un gigant al energiei verzi.
Grupul, cunoscut mai ales pentru maşinile sale electrice inovative, a lansat şi o nouă serie de baterii de perete pentru stocarea energiei fotovoltaice, numite Powerwall 2, pentru care livrările vor începe în ianuarie 2017. Acestea ar putea fi cele mai ieftine baterii pe litiu-ion pentru locuinţe, care s-au făcut vreodată, notează Bloomberg.
Tesla va vinde bateriile la preţ de retail mai ieftin decât costul mediu de producţie al majorităţii companiilor.
Piaţa din SUA este mai dificilă pentru că electricitatea este ieftină şi cei mai mulţi oameni îşi pot injecta energia fotovoltaică produsă în exces în reţeaua de electricitate, ceea ce nu se poate în România.