Drumul Expres Craiova-Pitești se apropie de finalizare. Lucrările la tronsonul 1 al DEx12, Craiova-Pitești avansează cu pași repezi, stadiul fizic depășește 75%, anunță DRDP Craiova.
Drumul Expres Craiova-Pitești. Cât mai au de așteptat șoferii
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova anunță că tronsonul 1 al DEx12 este realizat în proporție de peste 75% și ar putea fi dat în folosință până la sfârșitul anului.
„A început livrarea parapetelui de protecție pe tronsonul 1 al DEx12, Craiova-Pitești. Mobilizarea Antreprenorului este bună, acesta fiind mobilizat pe toate tipurile de lucrări rămase de executat.
De la ultima prezentare a santierului, au fost livrate primele transporturi cu parapete, zilele astea va începe montarea și s-a început montarea stâlpilor de iluminat. Procentul fizic este de 44,25%, din contractul pentru finalizarea lucrărilor. Per total proiect, stadiul fizic depășește 75%”, a transmisDRDP Craiova.
Constructorul a preluat contractul în august 2023, după rezilierea contractului cu italienii de la Tirrena Scavi. Noul constructor a ajuns la 44,25% lucrări executate din cele contractate, însă per total proiect, pe tronsonul de 17,7 km (Craiova - Robănești), stadiul fizic depășește 75%.
Termenul asumat prin contract de finalizare a lucrărilor este primăvara anului viitor, dar constructorul s-a angajat să încheie lucrările până la finele acestui an, astfel încât, cel mai probabil, Drumul Exprse Craiova-Pitești va putea fi dat în folosință integral.
Pe traseul drumului expres vor fi 75 de poduri și pasaje
Tronsonul 1 al DEx 12 (primul drum expres dat în construcție în România), cel mai scurt dintre cele patru tronsoane care însumează 121,25 km, este primul început. Lucrările au evoluat lent pe cei 17,7 km, pentru ca la un moment dat să fie complet abandonate de constructorul italian Tirrena Scavi.
Drumul expres Craiova-Pitești va fi dotat cu 75 de poduri și pasaje, 26 de intersecții denivelate fără acces, trei baze de întreținere și deszăpezire, patru spații de servicii și patru parcări de scurtă durată. Valoarea totală a proiectului este de 4,9 miliarde lei, din care 4,1 miliarde lei reprezintă valoarea eligibilă finanțată prin fonduri europene nerambursabile.