București. Un drum expres de mare viteză va lega viitoarea autostradă A7 de podul care treaversează Dunărea la Brăila. Lucrarea urmează să fie scoasă la licitație, investiția fiind estimată la aproximativ un miliard de euro.
Viitoarea șosea de mare viteză va avea o lungime de 73 de kilometri și va asigura un trafic mai rapid între municipiile Focșani și Brăila. Durata alocată pentru finalizarea acestui proiect este de 42 de luni.
Drum expres între Focșani și Brăila
Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a transmis, spre validare, către ANAP, documentaţia pentru un drum expres între Focşani și Brăila. Este vorba despre o investiţie estimată la aproximativ un miliard de euro. Banii provin din fonduri europene, finanțarea fiind asigurată prin Programul Transporturi. Informația a fost publicată într-un anunț postat pe pagina de Facebook a CNIR.
Șoseaua de mare viteză va asigura legătura dintre Autostrada Moldovei A7 și podul peste Dunăre de la Brăila. Practic acest drum expres va scurta timpii de deplasare a celor care călătoresc spre Dobrogea. Potrivit directorului CNIR, Gabriel Budescu, lucrarea nu va fi împărțită în loturi. Va fi practic, cel mai lung tronson de drum expres construit într-un contract.
„Drumul Expres Focşani - Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploieşti - Paşcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila - Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa, iar contractul pentru proiectare şi execuţie va fi publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziţii Publice (SEAP) într-un singur lot, devenind astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, citat în postare.
Directorul CNIR explică proiectul
Directorul Gabriel Budescu a explicat motivele pentru care a fost ales acest scenariu de lucru viitorul drum expres. El a spus că decizia a fost luată ținând cont de mai multe criterii. Construcția într-un singur lot va permite o optimizare a lucrărilor de execuție.
Totodată a precizat, rămâne la latitudinea viitorului constructor cum își va organiza șantierul. Acesta va putea executa lucrarea pe segmente separate, pe care să le dea în trafic în funcție de momentul în care vor fi recepționate.
„Este o zonă de câmpie unde managementul de şantier trebuie foarte bine gândit, inclusiv sursele pentru materialele de umplutură. Din acest motiv, dar şi pentru a optimiza execuţia efectivă a şantierului am decis să-l scoatem la licitaţie într-un singur lot. Asta nu înseamnă că viitorul antreprenor nu va putea da în trafic segmente din acest drum care vor avea descărcări şi vor funcţiona independent.
Totodată, am ales câteva criterii ce reprezintă un element de noutate pentru o asemenea lucrare de infrastructură, criterii care se vor regăsi în documentaţia de atribuire”, a spus Budescu.
Viitorul drum expres Focșani-Brăila în date tehnice
Investiția a fost estimată aproximativ un miliard de euro. Viitorul Drum Expres Focşani - Brăila va avea o lungime de 73 kilometri. Durata contractului, conform caietului de sarcini va fi de 42 de luni. Șase luni vor fi alocate serviciilor de proiectare și întocmire a documentațiilor tehnice. Iar diferența de 36 d eluni vor fi destinate lucrărilor de construcție.
Viitorul drum expres va avea câte două benzi pe sens, acostament consolidat şi parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute şase noduri rutiere şi 57 de structuri (poduri şi pasaje).
În caietul de sarcini, CNIR a inclus și o serie de criterii sociale care pot face diferența între ofertanți. Între acestea sunt cele privind angajarea forței de muncă locală, dar și de protecție a mediului.
Odată ce documentația de achiziție va primi avizul ANAP, anunțul va fi publicat pe portatul guvernamental de achiziții publice, SEAP.