Am condus, în premieră prin România, a doua generaţie a celui mai compact model din portofoliul producătorului bavarez. Seria 1 se inspiră tot mai mult de la Mini, mezinul marii familii premium a grupului BMW.
Deşi a crescut simţitor în dimensiuni, în comparaţie cu prima generaţie, Seria 1 rămâne cel mai compact model BMW. O alternativă mai încăpătoare la un Mini hatchback, modelul britanic transformat într-o surprinzătoare sursă de inspiraţie pentru gama bavareză. Am testat, în premieră pe drumurile din România, noul BMW Seria 1. Versiunea 118i Sport, propulsată de un motor alimentat cu benzină de 1.6 litri. Adaptare după Cooper S Unitatea supraalimentată (ca oricare dintre agregatele amplasate acum sub capota acestui model), care livrează 170 de cai-putere şi 250 Nm (cuplu maxim) este împrumutată de la Mini. Pe Cooper S (un autoturism mai scurt cu 60 de centimetri, dar mai greu cu 15 kilograme!), inginerii au preferat o setare uşor diferită, cu 184 de cai-putere şi 240 Nm. BMW a păstrat transmisia la puntea spate (Seria 1 a şi fost dezvoltată în paralel cu noul Seria 3), dar numai până la viitoarea generaţie, când apropierea celei mai mici game BMW de Mini va fi desăvârşită prin utilizarea unei arhitecturi comune, cu tracţiune faţă.
TEST EVZ BMW 118i Sport Line Lungime/lăţime/înălţime: 4,32/1,76/1,42 metri Ampatament/masă proprie: 2,69 m/1.200 kg Capacitate rezervor/portbagaj: 52/360 (1.200) l Număr locuri/uşi: 5/5 Motor: benzină, 1.598 cmc, 170 CP, 250 Nm, 134 g/km Transmisie: 2x4 (spate), 6+1 M Performanţe: 7,4 s (0-100 km/h), 225 km/h (vit. max.) Consum oficial mixt: 5,8 l/100 km Consum în test: 5,5 l/100 km (minim), 12,4 l/100 km (maxim) Preţ de listă cu TVA: 28.024 de euro Alternative:
- Audi A3 Sportback (1.8 TFSI - 160 CP, tracţiune faţă) - 28.090 de euro;
- Alfa Romeo Giulietta (1.4 M-Air - 170 CP, tracţiune faţă) - 23.700 de euro;
- Lexus CT 200h (1.8 + electric - 136 CP, tracţiune faţă) - 29.960 de euro.
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/AemqpnjtL_Y" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Citiţi şi:
- 37 de modele îşi dispută titlul "Maşina anului 2012" în Europa
- Primul test: Noua generaţie Seria 1, un derapaj ecologic controlat marca BMW