DRIVE-TEST EVZ: Mazda2 - Supleţea face diferenţa

DRIVE-TEST EVZ: Mazda2 - Supleţea face diferenţa

Mazda2, cel mai competent model din clasa mică prins în disputele mărunte de la mijlocul plutonului, se repoziţionează subtil, mai aproape de publicul ţintă.

Mazda anunţă un concurs dotat cu premii speciale pentru privitorii care izbutesc să identifice diferenţele dintre modelul subcompact 2 comercializat până la începutul anului şi cel disponibil după faceliftul prezentat întâia oară la cea mai recentă ediţie a Salonului auto de la Paris.

Ideal ar fi să nu vă grăbiţi să participaţi, întrucât, chiar dacă ar fi reală, vestea nu v-ar fi de prea mare folos. Mazda s-a alăturat tot mai numerosului grup de producători auto care, dacă ar avea un exagerat simţ al umorului, ar putea organiza o competiţie de acest fel, imediat după împrospătarea câte unui model.

Aşadar, din punct de vedere stilistic, noua gamă Mazda2 pare bucăţică ruptă din cea anterioară. În acest caz, nici nu-i un lucru tocmai rău, de vreme ce micul autoturism japonez se tranformase - absolut neaşteptat - în 2007, dintr-un model fără nicio valenţă estetică, într-una dintre cele mai arătoase reprezentate ale segmentului său.

Domnişoarele vor aprecia demersul tehnic

Ca să observi diferenţele - pentru că, surpriză!, ele există - sau, mai bine spus, ca să simţi îmbunătăţirile propuse de Mazda după operaţia de cosmetizare, trebuie să te aşezi la volan. Să porneşti motorul şi să ieşi în traficul ostil şi pe drumurile prăpădite ale patriei. Lucru pe care l-am şi făcut, zilele trecute, cu versiunea imediat inferioară celei de top - 1.3i TE Plus.

N-a fost nevoie de prea multe ambuteiaje şi gropi pentru a remarca faptul că, dacă designerii Mazda au lucrat la proiectul "2 facelift" într-o joi, în timpul pauzei de masă, inginerii au fost ceva mai ocupaţi. "Doi"-ul japonezilor a devenit sensibil mai elastic peste denivelări, cu o direcţie asistată suplimentar.

Numai bun pentru clientul pe care te-ai aştepta să-l regăseşti la volan - o domnişoară cochetă, prea puţin interesată de dinamica superioară, dar preocupată să nu-şi verse cafeaua de fiecare dată când trece peste liniile de tramvai şi să nu-şi tonifice musculatura braţelor ori de câte ori execută manevrele de parcare.

Ca un bonus binemeritat şi în aparentă contradicţie cu ajustările efectuate, micul model Mazda a păstrat suficient din vioiciunea care l-a recomandat anterior drept unul dintre cele mai reuşite modele subcompacte. Beneficiile uneia dintre cele mai discrete trasformări cu putinţă depăşesc, aşadar, pierderile inerente unui demers de acest fel.

Chiar şi aşa, lipsit de notorietatea concurenţilor Volkswagen Polo, Renault Clio sau Opel Corsa şi, poate chiar mai important, fără un preţ mai prietenos, Mazda2 poate rămâne cel mai competent model din acest segment prins în disputele pe mize derizorii de la mijlocul plutonului.

INFORMAŢII ESENŢIALE

Mazda2 1.3i TE Plus

  • Lungime/lăţime/înălţime: 3,88/1,69/1,47 metri
  • Ampatament/masă proprie: 2,49 m/1.030 kg
  • Capacitate rezervor/portbagaj: 43/250 l
  • Motor: benzină, 1.349 cmc, 84 CP, 121 Nm, Euro 5
  • Transmisie: 2x4, 5+1 A
  • Performanţe: 12,9 s (0-100 km/h), 172 km/h (vit. max.)
  • Consum oficial mixt: 5,1 l/100 km
  • Consum în test: 8,2 l/100 km (minim) / 11,3 l/100 km (maxim)
  • Emisii CO2: 119 g/km Preţ cu TVA: 13.990 euro
  • Preţ minim gamă cu TVA: 12.090 euro
  • Modele concurente: Volkswagen Polo 1.4 Confortline (85 CP, 13.527 euro), Opel Corsa Sport 1.2 (85 CP, 14.085 euro), Renault Clio 1.2 Dinamique (75 CP, 12.500 euro)

Ne puteți urmări și pe Google News