Maşina Anului în Europa a ajuns şi în România, iar „Evenimentul zilei“ este prima publicaţie care a testat-o pe drumurile noastre.
Înaintea lansării oficiale în România, „Evenimentul zilei“ a testat în premieră pe drumurile patriei Opel Insignia, Maşina Anului în Europa. Într-o perioadă dificilă pentru industria auto în general şi pentru compania mamă, General Motors, în particular, succesul sau eşecul modelului Insignia va cântări enorm pentru Opel.
Primele impresii şi reacţii culese din traficul autohton conduc relativ uşor către o concluzie fericită pentru falanga germană a GM.
-
Design. Chiar dacă n-a fost o maşină cu probleme grave, Vectra (precedenta reprezentantă Opel în clasa D) a suferit teribil din cauza unei înfăţişări anodine. Insignia nu numai că îndreaptă acest neajuns, dar chiar reuşeşte să intre în elita segmenului, alături de Mazda6 şi Citroën C5.
Exteriorul elegant şi bine legat este completat cu un habitaclu stilat, care poate fi depunctat doar prin prisma dificultăţilor de acomodare cu câteva comenzi stufoase ale sistemului audio şi computerului de bord.
- Spaţiu. Faptul că Insignia este o maşină impunătoare generează anumite probleme atunci când se caută un loc de parcare, dar, în acelaşi timp, garantează un confort bine venit pentru pasageri. Scaunele din faţă sunt corect profilate şi încăpătoare, iar locul pentru picioare/ cap din spate - dintre cele mai mari din clasă. Suporturile pentru pahare sunt răspândite judicios în perimetru.
-
Dinamică. La viteze mari, Insignia se lipeşte de drum, iar în viraje manifestă o stabilitate reconfortantă. Direcţia, deşi uşoară şi fără prea mult feedback, răspunde rapid şi precis la impulsurile celui de la volan
Am testat versiunea echipată cu motorul pe benzină de 1.8 litri şi 140 CP. Silenţiozitatea, chiar şi la viteze ridicate de croazieră (în treapta a şasea a cutiei) se dovedeşte principalul atu al acestui motor, care nu are probleme în a men- ţine un ritm alert pe autostradă, dar care trebuie forţat serios (din cauza cuplului modest) pentru demaraje în trombă sau depăşiri. Cei care doresc reacţii mai prompte pot alege turbodieselul de 2.0 litri (în oricare variantă de putere) sau propulsorul de 2.0 litri turbo pe benzină.
-
Consum. În oraş, în condiţiile unui trafic foarte aglomerat, computerul de bord a indicat un consum mediu de 16 l/100 km. Cum motorul nu contabilizase decât 150 de kilometri de funcţionare, e de aşteptat ca această valoare să coboare cu doi, poate trei litri pe viitor.
Raportul pentru testul la drum lung a fost mai îmbucurător, cu o medie respectabilă de 8,7 l/100 km.
-
Dotări. Echiparea de bază (omonimă) a noului model este cuprinzătoare, excelând mai cu seamă în ceea ce priveşte sistemele de siguranţă (şase airbaguri, ESP, tetiere faţă active). Nu lipsesc: aerul condiţionat, sistemul audio cu CD şi şapte difuzoare, cotiera faţă, închiderea centralizată cu telecomandă sau geamurile electrice (faţă)
Versiunea imediat superioară, Edition, oferă, pentru 1.000 de euro în plus, câteva dotări interesante: climatizare electronică, pilot automat, volan îmbră cat în piele cu comenzi audio şi geamuri electrice spate.
-
Preţuri. Opel a stabilit o listă de preţuri competitive pentru Insignia. Cea mai accesibilă versiune, 1.6 - 115 CP, costă 19.150 de euro (inclusiv TVA), mai puţin decât variantele de bază ale unor modele concurente precum VW Passat 1.6 (102 CP) - 19.980 de euro, sau Ford Mondeo 1.6 (110 CP) - 19.397 de euro.
Insignia 1.8 are un preţ minim de 20.050 de euro, iar cel mai ieftin diesel, 2.0 CDTi - 110 CP, costă 21.450 de euro.
TEST EVZ Opel Insignia 1.8 Edition
- lungime (mm) 4.830
- lăţime (mm) 1.858
- înălţime (mm) 1.498
- ampatament (mm) 2.737
- greutate (kg) 1.503
- volum portbagaj (l) 500
- motor benzină, 4L
- transmisie faţă, 6+1 M
- cilindree (cmc) 1.796
- putere maximă (CP/rpm) 140/6.300
- cuplu maxim (Nm/rpm) 175/3.800
- viteză maximă (km/h) 207
- acceleraţie 0 - 100 km/h (s) 11,5
- consum urban (l/100 km) 10,9
- consum extraurban (l/100 km) 6
- consum mixt (l/100 km) 7,8
- emisii CO2 (g/km) 184
- preţ cu TVA (euro) 21.150