Povestea lui Alexandru Podar (28 de ani) începe la Cluj acum mai bine de un deceniu şi jumătate. În copilărie era atras de toate hârburile din faţa blocului. Nu-i plăceau maşinile noi, frumoase, el îşi îndrepta atenţia mai ales spre cele abandonate. Fapt confirmat şi de mama sa, care îşi aminteşte că marea lui dorinţă era să recondiţioneze o maşină şi să şi-o transforme după gustul lui. A trebuit să aştepte până la 18 ani, vârstă la care şi-a cumpărat prima maşină. Un Mercedes S Classe W220. De atunci, este un mare fan al producatorului german. Ii mai mai plac şi mărcile japoneze, este vorba însă exclusiv despre modelele consacrate.


A descoperit driftul în străinătate

Pasionat de maşini, mergea constant în străinătate la showroom-uri de tuning. Mai ales în Ungaria. Atunci a văzut pentru prima dată că la astfel de evenimente se făcea şi drift. „Avusesem câteva tentative înainte, dar după acele experienţe m-am apucat serios. Am început să investesc în maşină şi de atunci nu mă mai opresc”, povesteşte Alex. În 2015, s-a întâlnit în Slovacia cu pilotul ungur Janos ”Radir” Radak. Pe atunci, avea un Nissan Skyline şi dorea s-o vândă. Nu pentru că nu era ataşat de ea, ci pentru că îşi dorea o altă provocare. Voia o maşină şi mai puternică. Două luni mai târziu, în plin campionat, Radak a cumpărat-o şi a intrat cu ea imediat în concurs. Rămas fără maşină, Podar a reuşit totuşi să prindă un Top 10 dintr-un total de 50 de piloţi, deşi a concurat în numai 3 etape, toate desfăşurate în străinătate.

Conduce o maşină de 50.000 de euro

Alex Podar are acum 28 de ani şi conduce în concursuri un Nissan Silvia S13 de 690 de cai. „Este o maşină consacrată, a cărei transformare a început în luna ianuarie a acestui an, cântăreşte sub o tonă şi peste 90 la sută este făcută din fibră de carbon”, precizează pilotul clujean. A investit în ea 50.000 de euro şi a terminat-o într-un timp record, la finele lunii mai, chiar înaintea etapei de la Braşov. „Este o maşină de top, la cele mai înalte standarde. Cuşca de protecţie a pilotului e omologată de FIA, iar maşina respecta întocmai toate regulamentele Federaţiei Romane de Automobilim. N-am prea avut unde să merg cu ea, aşa că abia aştept evenimentul din weekend de la Bucureşti”, a mai spus Podar.

„Driftul e un sport de mare precizie şi viteză”

Alex consideră că imaginea driftului în România este de cele mai multe ori percepută greşit de către public din cauza „unor neavizaţi pe care îi vedem la televizor făcând cerculeţe în parcările hyper-marketurilor”. „Driftul reprezintă altceva, iar lumea trebuie să înţeleagă asta. Driftul e un sport de mare precizie şi viteză, e cel mai spectaculos sport cu motor. Derapajele se fac controlat, nimic nu e întâmplător”, este de părere Alex, care și-a propus ca la fiecare cursă să-i facă pe spectatori să descopere frumusețea acestui sport, aflat în plină dezvoltare în România.

Manageriază un business de familie

În afara driftului, Alex îşi mai găseşte timp pentru a conduce o afacere de familie. Manageriază propria cafenea în Cluj şi un service. Cafeneaua a inaugurat-o in decembrie anul trecut şi recunoaşte că a fost mai mult un moft. Cum pasiunea pentru maşini n-avea cum să nu îşi pună amprenta şi aici, cafeneaua este un adevărat muzeu auto, unde piese, caroserii, motoare şi toate celelalte componente ale unei maşini au fost recondiţionate şi se regăsesc pe pereţii încăperii. „Împreună cu gaşca mea am tot zis de 2-3 ani să facem o cafenea pe care să o decorăm aşa cum vrem. Am muncit foarte mult, dar recunosc că rezultatul a fost unul pe măsură. A ieşit ceva unic, iar lumea care intră pentru prima dată este de-a dreptul impresionată”.

Speră ca sponsorii să-l ajute

Pilotul clujean nu ascunde faptul că investiţiile făcute în ultimii în maşina de drift şi costurile participărilor la concursuri au fost considerabile, iar tocmai din acest motiv se aşteaptă ca sponsorii să-l ajute pentru a continua. „Din 2013 și până în prezent n-am avut parte de niciun ajutor, m-am descurcat aşa cum am putut. În România şi motorsportul se confrută cu aceeaşi problemă generală a sportului, lipsa banilor. Există foarte puţini oameni dispuşi să investească. Pentru mine e un an decisiv, dacă nu reuşesc să găsesc pe cineva care să vină alături de mine, îmi va fi foarte greu să merg mai departe. O participare la etapă costă 2.500 de euro, cu tot ce înseamnă peste 20 de cauciucuri, benzină peste 150 de litri, drum, casă, masă, pentru mecanic şi ceilalţi din echipă. Asta dacă nu lovesc maşina. Dacă se întâmplă ceva paguba este foarte mare”, explică Alex situaţia cu care se confruntă. „E o chestiune de psihic să ştiu că munca mea este apreciată, dincolo de performanţele sportive. Vreau să am satisfacţia şi să văd că mă bagă şi pe mine cineva în seamă şi se implică direct proporţional cu valoarea maşinii”, a mai afirmat Alex.

Promite spectacol la București

Alex va fi prezent pe 25 şi 26 iunie la Bucureşti pentru a participa la cel mai mare eveniment de drift din ultimii 5 ani organizat în Estul Europei, care va coincide cu etapa a doua a Campionatului Naţional 2016, programată în jurul Casei Poporului. „Este un mega-eveniment şi va fi un adevărat privilegiu pentru toţi participanţii, dar şi pentru public, care va avea ocazia să vadă unii dintre cei mai buni piloţi din Europa. Pentru driftul din România organizarea acestui eveniment este ceva fantastic. Se vor deschide multe porţi, organizatorii vor căpăta încredere şi credibilitatea, iar spectatorii vor vedea un show de cel mai înalt nivel. Personal, abia aştept să văd cum va răspunde maşina şi mă aştept să fac un concurs reuşit, iar lumea să se bucure de prestaţia mea şi a celorlalţi piloţi. Va fi o adevărată sărbătoare a driftului din România”, a încheiat Alex Podar.

 

 

 

 

Te-ar putea interesa și: