Doar jumătate din Autostrada Bechtel se va face cu bani de la buget

Doar jumătate din Autostrada Bechtel se va face cu bani de la buget

Ministerul Transporturilor va finanța cu bani de la buget construirea a doar 254 din cei 415 kilometri ai Autostrăzii Transilvania, construită de americanii de la Bechtel și de turcii de la Enka.

Transporturile caută soluții de finanțare pentru tronsonul care va lega Târgu Mureş de Braşov, deoarece cu bani de la bugetul de stat va fi construită doar o parte din autostradă, respectiv 254 de kilometri dintre Târgu Mureş - Borş.

"Contractul cu Bechtel (constructorul autostrăzii Transilvania - n.r.) a fost negociat prost, iar acum ne aflăm în plin proces de renegociere a preţurilor practicate de Bechtel", a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, la conferinţa Mediafax Talks about Transport & Logistics.

Un kilometru al autostrăzii Bechtel costă 16 milioane de euro

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și compania americană Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania, se află în această perioadă în plin proces de negociere, după ce șefa de la CNADNR, Daniela Drăghia, a declarat la începutul lunii iunie că vrea să le ceară americanilor reducerea costurilor cu circa 35% în limita standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor.

"Nu am solicitat Bechtel rezilierea contractului, ci reeşalonarea datoriilor şi reducerea preţului de construcţie în standardele de cost impuse de minister", a spus Drăghia.

La data de 31 mai, CNADNR avea de achitat către Bechtel  486,4 milioane de lei.

Până acum americanii de la Bechtel au terminat doar puțin peste 50 de kilometri din cei 415 km ai Autostrăzii Transilvania. Anca Boagiu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, declara recent, într-un interviu pentru Capital că doar 26% din lucrare a fost atacată, din care în operare 12,5%, iar cheltuielile se ridică deja la 1,2 miliarde de euro. În 2003, la semnarea contractului cu americanii, costurile au fost estimate la 2,2 miliarde de euro.  Lucrările la Coridorul IV vor începe în toamnă Ofocialul de la MTI a declarat că lucrările la autostrăzile de pe Coridorul IV între Nădlac şi Sibiu vor începe în această toamnă şi vor fi finalizate în 2013 şi 2016, "În perioada septembrie-octombrie vom începe lucrările la majoritatea tronsoanelor dintre Nădlac şi Sibiu, iar firmele trebuie să ne prezinte la sfârşitul lunii proiectele pe care le-au pregătit", a declarat secretarul de stat. Termenul de finalizare este anul 2013, mai puţin un tronson de 80 km din autostrada Lugoj-Deva, care va fi pusă în funcţiune în 2016. Referitor la autostrada Bucureşti-Ploieşti, aflată în lucru, Eusebiu Pistru a spus că stadiul de realizare pe tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei este de 83%, iar pe sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti de 55%.

Săptămâna viitoare încep consultările cu patronatele privind noua lege a transporturilor Ministerul Transporturilor va finalize în această proiectul de modificare a Legii transporturilor, act normativ care trebuie adoptat până în luna decembrie. Consultările cu patronatele transportatorilor vor începe săptămâna viitoare. "Ministerul Transporturilor va continua dialogul pentru modificarea legislaţiei şi, probabil, în câteva zile vom finaliza draftul, astfel încât săptămâna viitoare să avem o primă întâlnire cu patronatele", a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat la MTI. UNTRR a propus o serie de modificări ale legii, printre care creşterea valabilităţii licenţei de la cinci ani la zece ani şi a copiei conforme de la un an la zece ani. "Am cerut creşterea valabilităţii licenţei şi a copiei, dar s-a ivit o altă problemă, şi anume costul de eliberare. În prezent, eliberarea copiei costă 260 lei şi autorităţile vor să plece de la tariful actual, înmulţit cu zece, pentru o copie valabilă zece ani, cu un cost de zece ori mai mare", a spus secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu. Potrivit UNTRR, în prezent există 36.000 de firme, care solicită în jur de 134.000 de copii pe an. "Ministerul colectează aproximativ 8 milioane euro pe an din taxele de eliberare a copiei. Probabil că îi deranjează că în loc să aibă 8 milioane de euro pe an îi vor avea la zece ani", a afirmat reprezentantul UNTRR. Transportatorii vor, de asemenea, introducerea cazierului pentru şoferi, crearea unei organism unic de control (în prezent controalele se efectuează separat de către CNADNR, ARR şi RAR), introducerea clasificării firmelor în clase de risc, reglementarea accesului la profesie şi stabilirea elementelor minime care trebuie avute în vedere la calculul tarifelor de transport.

Ne puteți urmări și pe Google News