Moartea îşi ia anual tributul pe DN 7, între Miercurea Sibiului şi Deva. Numai anul trecut, în această porţiune au avut loc 49 de accidente grave. Principalele cauze ale tragediilor: viteza neadaptată şi depăşirile neregulamentare.
Dacă vrei să faci o depăşire după-amiaza pe DN 7 între Miercurea Sibiului şi Deva, trebuie să ai sânge de kamikaze. Unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară are o porţiune pe care traficul este sufocant, cea dintre Sebeş şi Deva. Aici, şoferii îşi pierd repede cumpătul. Linia continuă şi curbele le dau bătăi de cap, la fel şi pietonii imprudenţi. De aici şi până la o tragedie rutieră nu este decât un pas. Aşa se explică numărul accidentelor grave soldate cu decese.
Zona sinuoasă
O primă zonă periculoasă a DN 7 - dinspre Sibiu spre Deva - apare între Miercurea Sibiului şi Sebeş. Virajele sunt extrem de înşelătoare, ele venind după por- ţiuni în care, de regulă, se accelerează mult. În plus, drumul este în rampe şi în pante. Aici, în ultimul an, au avut loc nu mai puţin de 10 accidente grave de circulaţie din cauza vitezei excesive şi a depăşirilor neregulamentare. Două persoane şi-au pierdut viaţa.
„Cine vrea să circule în siguranţă pe aici trebuie să nu meargă cu mai mult de 70 de kilometri pe oră, în condiţii normale, şi cu mai mult de 50 de kilometri pe oră când ninge sau când plouă. Depăşirile în zonele nepermise sunt aproape fatale. Chiar şi depăşirile făcute în zonele în care acest lucru nu este interzis trebuie făcute cu maximă atenţie“, spune comisarul Lauren- ţiu Crişan, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Alba.
„Aventurile“ din Hunedoara
O a doua zonă periculoasă apare de la limita judeţului Alba cu Hunedoara spre Orăştie. Aici există o linie dreaptă lungă de 14 kilometri, majoritatea şoferilor fiind tentaţi să calce zdravăn acceleraţ ia, iar cea mai mică greşeală, de regulă, se soldează cu tragedii.
Porţiunea dintre Orăştie şi Simeria este şi ea periculoasă, tot din cauza traseului sinuos al drumului, dar cele mai mari pericole apar pe cei 3 kilometri dintre Sântuhalm şi Deva. Aici, în ultimii ani s-au construit fel şi fel de unităţi economice, service-uri, reprezentanţe auto sau pensiuni. Cei care vor să vireze stânga ori chiar să întoarcă provoacă cel mai des accidente grave.
La doar 7 kilometri mai departe, la ieşirea vestică din Deva, în zona numită „Izvorul Decebal“, viteza provoacă accidentele grave. Marin State, un important om de afaceri din Deva, şi-a pierdut viaţa la începutul anului 2007, din cauza unui TIR care a derapat şi a intrat pe contrasens. Marin State, aflat la volanul unui Matiz, nu a mai putut evita impactul, maşina fiind apoi prinsă între remorca TIR-ului şi un stâlp.
În Gurasada, şoferii trebuie să fie atenţi în special la pietoni. Drumul trece prin mijlocul satului, iar localnicii circulă şi traversează neregulamentar extrem de des. Nouă morţi în ultimul an!
Urmează satul Burjuc. Conform poliţiştilor, cele mai multe accidente produse aici în ultimii ani au loc din cauza şoferilor care aţipesc la volan. Cel mai grav accident de acest fel a avut loc cu 7 ani în urmă, când şase adolescenţi polonezi au murit şi 14 au fost răniţi grav.
Mulţi şoferi vinovaţi
Subcomisarul Ion Tirinescu, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Hunedoara, caută motivele tragediilor de pe şoselele din Ardeal. „Îmi pare rău că trebuie să o spun, dar cred că avem din ce în ce mai mulţi conducători auto care pur şi simplu nu au abilităţile necesare conducerii unei maşini.
O altă categorie de şoferi periculoşi este cea a indivizilor care conduc obosiţi şi adorm la volan. Apoi mai sunt mulţi care vin din străinătate, cu mirajul autostrăzilor de pe dincolo, iar când ajung aproape de Deva sunt şi obosiţi şi obişnuiţi cu viteze mari. Îşi pierd răbdarea, intră-n depăşiri, dar nu mai ajung acasă“, spune subcomisarul Tirinescu.
REMEMBER
Tragedie poloneză
În august 2001, porţiunea dreaptă din zona Burjuc - Gurasada a produs o adevărată tragedie. 6 adolescenţi polonezi au murit şi 14 au suferit răni grave după ce autocarul în care se aflau a ieşit de pe carosabil şi a rupt mai mulţi pomi de pe marginea drumului. Şoferul adormise la volan. Pe locul accidentului a fost ridicată apoi şi o troiţă care să aducă aminte de nenorocirea produsă, troiţă la care, aproape an de an, au loc acţiuni de comemorare. La şapte ani de la tragedie, zona respectivă rămâne la fel de periculoasă. Aici, anul trecut, 12 persoane şi-au pierdut viaţa şi alte 3 au fost serios rănite în cele 9 accidente grave de circulaţie care au avut loc pe tronsonul de 10 kilometri.