Construirea unui pasaj subteran la ieşirea din Bucureşti spre Băneasa va limita, şase luni, circulaţia pe cea mai aglomerată poartă a Capitalei.
Circulaţia pe DN 1 se va strangula începând de azi, când cele şase benzi se vor reduce la jumătate, pe porţiunea cuprinsă între strada Dobrogeanu Gherea şi Bulevardul Aerogării. Calvarul şoferilor, şi aşa încercaţi zilnic de DN 1, va dura cel puţin şase luni, timp în care se va construi un pasaj subteran care ar trebui să fluidizeze circulaţia în zonă. Construirea pasajului va dura un an, iar autorităţile recomandă câteva rute alternative pentru a fi evitate blocajele. Acest pasaj ar fi ultima piesă dintr-un complex de lucrări pe care Ministerul Transporturilor l-a gestionat în ultimii ani, în încercarea de a uşura drumul spre şi dinspre Capitală, prin nord. 65.000 de maşini pe zi
Pasajul subteran de la Băneasa va avea 1,2 kilometri cu tot cu rampe şi va fi construit pe axul şoselei Bucureşti- Ploieşti. Va avea patru benzi, câte două pe fiecare sens, şi va debuta cu un tunel de 72 de metri, la intersecţia DN 1 cu Bulevardul Aerogării şi strada Ion Ionescu de la Brad. „Acest pasaj va fluidiza traficul pe DN 1 dinspre Casa Presei şi ieşirea spre Ploieşti. După construirea pasajului, «dopul rutier» se va muta la Casa Presei, însă acolo avem trei artere care îl pot prelua. Într-o zonă în care traficul atinge 65.000 de vehicule în 24 de ore în weekend şi în perioada vacanţelor, actuala infrastructură este insuficientă. Singura rezolvare pentru traficul spre Ploieşti o va reprezenta autostrada Bucureşti-Ploieşti, atunci când va fi gata“, a declarat, pentru EVZ, Marin Ionescu, şeful Direcţiei de Investiţii şi Reparaţii Capitale din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). 13 milioane de euro
Valoarea contractului, câştigat de firma portugheză SC Lena Enghenharia e Construcoes SA, care a executat şi celelalte două pasaje supraterane de la ieşirea din Bucureşti, este de circa 13 milioane de euro (44,5 milioane de lei). Lucrările vor începe azi, ceea ce va face ca pe Bulevardul Aerogării, la intersecţia cu DN 1, să se instituie restricţii de circulaţie în fiecare zi, între orele 22.30 şi 4.00. În rest, traficul rutier se va desfăşura, în ambele sensuri, numai pe o jumătate din partea carosabilă. Întârzierea lucrărilor, care trebuiau demarate din toamna lui 2007, a fost cauzată de anumite exproprieri din zonă, precum şi de faptul că în subteran se află 14 tipuri de utilităţi: apă potabilă, canalizare, fibră optică etc., ce trebuie mutate.
TRASEE OCOLITOARE
Pentru evitarea aglomerării traficului pe acest tronson de drum naţional, Inspectoratul General al Poliţiei şi Brigada de Poliţie Rutieră a Municipiului Bucureşti le recomandă şoferilor care vin sau vor să ajungă în diverse zone din Capitală următoarele trasee ocolitoare:
> Piaţa Charles de Gaulle - Bulevardul Aviatorilor - strada Nicolae Caranfil - Bulevardul Aerogării - DN 1
> Piaţa Presei Libere - Bulevardul Poligrafiei - strada Băiculeşti - şoseaua Străuleşti - bulevardul Ion Ionescu de la Brad - DN 1,
> Bulevardul Bucureştii Noi - şoseaua Ionescu Siseşti - Strada Jandarmeriei - DN 1
> Şoseaua Colentina - strada Doamna Ghica - şoseaua Petricani - şoseaua Pipera Tunari - strada Erou Iancu Nicolae - Aleea Privighetorilor - DN 1.