Un DIRECTOR al companiei Facebook a dezvăluit MARELE SECRET. Cum te SPIONEAZĂ rețeaua, chiar dacă nu ai CONT

Audierea președintelui companiei Facebook, Mark Zuckerberg, din cadrul Congresului SUA a fost incompletă, fiind aproape 40 de întrebări la care fondatorul rețelei de socializare nu a putut răspunde. NEdumeririle cu privire la datele personale și la securitatea acestora sunt încă mari. Un director al companiei a scris un mesaj prin care încerca să explice anumite lipsuri ale rețelei, dar postarea sa a atras atenția asupra unui fapt considerat de unii ca fiind îngrijorător.

David Baser, directorul de gestionare a produsului la Facebook, a recunoscut marţi că această companie foloseşte diferite instrumente de marketing pentru a strânge date chiar şi de la persoane care nu folosesc această reţea de socializare, asigurând că este vorba de o practică obişnuită în acest sector, potrivit agerpres.ro

„Atunci când se vizitează un site sau o aplicaţie care utilizează serviciile noastre, noi primim informaţii, chiar şi de la cei care nu sunt conectaţi sau nu au un cont de Facebook", a subliniat responsabilul într-un mesaj publicat pe site-ul companiei.

Această strângere de date are loc când internautul apasă butonul „Like” sau „Share” pe reţea sau când îşi foloseşte contul pe o reţea de socializare, pentru a se face remarcat pe un portal sau pe o aplicaţie.

„Twitter, Pinterest şi Linkedin au la rândul lor astfel de butoane de like şi share pentru a-i ajuta pe utilizatori să dezvăluie lucruri (...) De fapt, majoritatea site-urilor şi aplicaţiilor trimit asftel de informaţii companiilor cu fiecare apăsare de buton”, a spus David Baser.

Potrivit lui, astfel de informaţii permit Facebook să-şi îmbunătăţească „conţinutul şi publicitatea” şi cuprind date despre adresa IP locală, navigatorul folosit sau tipul sistemului de operare utilizat, pentru că „nu toate sistemele şi aparatele operează cu aceleaşi caracteristici”.

Aceste clarificări intervin după ce săptămâna trecută Zuckerberg a compărut în faţa Congresului SUA pentru a da lămuriri despre scandalul generat de Cambridge Analytica.

Potrivit companiei de analiză a datelor, care a colaborat cu echipa lui Donald Trump în timpul campaniei pentru alegerile prezidenţiale din 2016, aceste informaţii au fost utilizate pentru a dezvolta un program informatic, menit să prezică deciziile votanţilor şi a putea astfel să le influenţeze