Tinerii, mai ales cei cu vârste cuprinse între 19 şi 24 de ani, sunt cei care mănâncă dimineaţa doar foarte rar, un sfert dintre aceştia spunând că iau micul dejun mai rar de o dată pe săptămână, deşi masa de dimineaţă asigură aportul energetic al organismului, dar şi performanţele intelectuale din timpul zilei.

Pentru a avea o alimentaţie echilibrată zilnic, niciodată nu trebuie să renunţăm la micul dejun, deoarece acesta asigură 20-25% din necesarul zilnic energetic recomandat’, a spus prof. dr. Gabriela Radulian, medic primar diabet, nutriţie şi boli metabolice de la Institutul Naţional de Diabet „Prof. dr. N. Paulescu”.

Dimineaţa ideală: cu lapte, fructe şi legume
Atunci când au descris micul dejun ideal, românii participanţi la studiu au spus că acesta este compus din lapte, fructe şi legume, dar şi alte lactate şi cereale.  Paradoxal însă, alimentele enumerate mai sus nu fac parte din alimentaţia preferată mai ales de bărbaţi, care aleg un mic dejun compus din carne, ouă şi brânză.
De asemenea, şase din zece români, majoritatea femei, preferă un mic dejun mai uşor şi variat, incluzând iaurt, lapte şi cereale, sandwich-uri, ouă sau brânză.
Din rândul adolescenţilor care obişnuiesc să mănânce dimineaţa, 16%, aleg o gustare rapidă la micul dejun – constând în produse de patiserie sărate sau dulci, cereale sau sandwich-uri.
Echilibrul din farfurie
Un mic dejun echilibrat ar trebui să conţină produse pe bază de cereale integrale – biscuiţi, pâine, cereale, pentru a furniza energie; lapte, iaurt, brânză – pentru aportul de calciu; fructe – pentru conţinutul de vitamine şi minerale; pentru aport hidric: suc de fructe, ceai.
„Este important faptul că românii ştiu ce înseamnă un mic dejun ideal din punct de vedere nutriţional, conştientizând aportul energetic furnizat de acesta, ce asigură buna desfăşurare a activităţii zilnice” a spus prof. dr. Gabriela Radulian, conform sursei citate.
În perioada 12 – 23 aprilie, o echipă de tineri a promovat importanţa unui mic dejun echilibrat în zece oraşe din România.