Din cetatea filmului european. Verdictul criticilor: Cristian Mungiu, un favorit în competiţia pentru Palme d’Or

Din cetatea filmului european. Verdictul criticilor: Cristian Mungiu, un favorit în competiţia pentru Palme d’Or

„O operă de înaltă ţinută ”, „Un favorit în competiţia pentru Palme d’Or”, „Două ore de măiestrie simplă şi precisă”, „O performanţă strălucită a lui Adrian Titieni”… Elogiile nu lipsesc pentru „Bacalaureat”, a lui Cristian Mungiu.

 Între „Sieranevada” a lui Cristi Puiu şi „Bacaleureat”, „România nu ar trebui să lipsească din palmaresul festivalului ”, apreciază Thierry Chèze pentru L’Express. Cotidianul popular 20 Minutes vorbeşte şi el la superlativ: „Bacalaureat vorbeşte despre paternitate prin intermediul unei drame de o intensitate rară şi de o cruzime dementă şi ar putea să îi aducă cineastului român Cristian Mungiu o nouă consacrare după 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile.”

Cristian Mungiu, un obişnuit al festivallui de la Cannes, este elogiat de către toată presa prezentă, chiar dacă nu toată lumea îl dă câştigător. Filmul se află, totuşi, în „Top 5” al preferinţelor profesioniştilor de cinema.

Conferinţa de presă a echipei a început, ieri, în aplauzele jurnaliştilor – ba chiar o jurnalistă georgiana a mărturisit: „Am plâns cu disperare şi chiar acum, când va privesc, sunt gata să plâng”. Pentru că filmul, aşa cum spune regizorul, vorbeşte despre valori universale. Dacă scenariul este o radiografie a unei societăţi româneşti care încă se caută, subiectul poate fi valabil în orice context. „Am făcut un film despre natură umană. Sunt părinte şi reflectez mult ce să le spun copiilor mei. Trăim în realitatea noastră, a adulţilor, şi confecţionăm o altă realitate pentru copiii noştri”, a spus Mungiu. „Există în România un fel de anxietate socială, care vine din faptul că sunt multe probleme care nu au fost încă rezolvate”, a mai spus regizorul, care s-a întrebat „câte generaţii de sacrificiu trebuie să mai fie”, mărturisind că îşi caută temele în faptele reale.

Ne puteți urmări și pe Google News

Al doilea film prezentat în competiţia pentru Palme d’Or ieri, It’s only the end of the world – Xavier Dolan, navighează oarecum între fluierături şi aplauze. Distribuţia este prestigioasă (Gaspar Ulliel, Marion Cotillard, Natalie Baye, Vincent Cassel), dar filmul nu reuşeşte să facă unanimitatea, iar opiniie sunt pasionate, între cele două extreme.

Competiţia „scandal”

Revenind la miniserialul „ce nu face un star ca să îşi eclipseze rivalele”, încă n-am văzut tot ce se putea vedea pe Croisette! În orice caz, nu ştiu ce se poate face în plus după ce manechinul american Bella Hadid şi-a făcut apariţia pe covorul roşu într-o superbă rochie asortată, cu fanta până la brâu, lăsând să se vadă că frumoasa… era goală pe dedesubt! Să urci covorul roşu fără dessous-uri nu cere totuşi prea multă originalitate…

Ce spun astrele

Patricia, medium, dă consultaţii în salonul ei de la hotelul 3.14, chiar în spatele celebrului Carlton, lângă Palatul Festivalului. Chiar distributorii vin să o vadă… Pronosticul ei restrânge competiţia pentru Palme d’Or la două filme: Moi, Daniel Blacke (Ken Loach) şi Sieranevada (Cristi Puiu). Nu poate spune precis care, dar unul din cele două filme va câştiga…