PRIMUL CONFLICT DESCHIS ÎNTRE TELEVIZIUNE ȘI YOUTUBE. Digi24 spune că tinerii de pe internet fac nimicuri, dar audiențele îl contrazic

O dezbatere din emisiunea lui Cosmin Prelipceanu, „Jurnal de seară”, a pus pe jar internetul. În emisiunea de la Digi24, Ioana Ciurlea a contabilizat cei mai urmăriți vlogeri români și a comentat activitatea acestora. Concluzia ei generală: „fac nimicuri”. Vloggerii i-au dat peste nas cu audiența

Reacţiile jurnaliştilor de la Digi au beneficiat de o replică din partea celor criticaţi. Vlogerii au postat episoade speciale în care și-au explicat activitatea și au taxat superficialitatea cu care au fost tratați.

FOTO: Andrei Șelaru (Selly)

Din ce în ce mai multă publicitate pe canale de Youtube

Fenomenul de videoblog capătă din ce în ce mai mare importanţă la nivel global. Agențiile de publicitate sunt primele care au profitat de adresabilitatea mare pe care o dețin cei din comunitatea Youtube România. Astfel, multe dintre produsele dedicate tinerilor sunt promovate, cu succes, de creatorii de conţinut video online. Prețul pentru plasarea de produse în interiorul canalelor You- Tube este de cel puțin zece ori mai mic decât plasarea în cadrul unor emisiuni TV. Cu toate acestea, obiceiul agenţiilor de a colabora din ce în ce mai mult cu vlogerii arată că rezultatele obţinute de aceştia sunt mulţumitoare.

Vlogerii nu vor să întărească neîncrederea publicului în acest fenomen

Andrei Șelaru este un creator de conţinut extrem de apreciat din România. În prezent, peste 500.000 de români s-au abonat la conţinutul lui. El a fost unul dintre cazurile comentate la Digi. „Eu apreciez postul respectiv de televiziune, dar și munca jurnaliștilor. Nu aş fi răspuns dacă nu era vorba despre un canal pe care îl urmăresc. Înţeleg că, momentan, pe YouTube noi atingem doar un anumit segment de public, cel tânăr. Reacția publicului general la fenomenul acesta, în plină desfășurare, este de neîncredere. M-a deranjat că această neîncredere a publicului general a fost întărită şi susţinută pe TV, la emisiunea respectivă.”

FOTO; Ioana Ciurlea

Audiențe peste emisiuni celebre, fără buget

Selly, aşa cum este cunoscut pe YouTube, a explicat şi că asigură conţinut de divertisment. „Nu poți compara munca de informare pe care o duc anumiți jurnaliști, cu partea de divertisment pe care o asigur eu pe internet. Sunt lucruri diferite. Dacă mă întrebaţi pe mine, eu cred că noi cu investiții minime facem ceva comparabil cu ce fac emisiunile mari de divertisment care au bugete enorme”. O reacţie a avut şi Mikey Hash, creatorul „Doza de hash” şi fostul coleg a lui Bendeac la iComedy, emisiune difuzată de Antena 1: „Cred că televiziunile se tem de această evoluţie”. Acesta a comparat chiar şi audienţele Digi24, de aproximativ 70.000 de telespectatori atinşi în prime- time, cu rezultatele obţinute de vlogeri.

Mesajul lui Selly are sute de mii de vizualizări și, până în prezent, a atins aproximativ 200.000 de persoane.

Prima reacție de la DIGI24

La postul Digi24 mesajul vloggerilor a ajuns, cu toate acestea nu au foarte multe de spus. „Nu dorim să comentăm pe marginea subiectului, poziția noastră este cea din emisiune”, transmit oficialii postului.