Dieselgate. Justiția britanică lovește și ea Volkswagen

Dieselgate. Justiția britanică lovește și ea Volkswagen

Înalta Curte din Londra a estimat că Volkswagen a pus într-adevăr în aplicare un „software fals” pentru a ascunde emisiile de CO2 ale motoarelor sale. Scandalul Dieselgate nu a afectat însă prestigiul automobilelor VW.

Justiția britanică le-a dat dreptate, luni, celor zeci de mii de automobiliști care au depus plângere împotriva gigantului auto german și care s-au simțit „lezați” de scandalul Dieselgate, au anunțat luni avocații acestora.

Înalta Curte de la Londra a constatat că Volkswagen a instalat cu succes un „software fals”, încălcând regulile europene privind mașinile vândute în Regatul Unit pentru a trece testul de emisii poluante, potrivit unui comunicat.

Justiția încă nu a decis ce compensație vor avea dreptul cei 91.000 de reclamanți. Unii pot primi o parte din banii cheltuiți pentru a-și cumpăra mașina, sub mărcile Volkswagen, Audi, Seat și Skoda.

Cazul, lansat în 2015, ar putea fi în cele din urmă cel mai mare proces intentat de consumatori din istoria Marii Britanii.

Potrivit instanței, apărarea Volkswagen a fost „plină de greșeli”, „disperată” și „absurdă”.

„Dosarul a demonstrat cum Volkswagen se comportă în această bătălie judiciară și față de clienți, refuzând să admită faptele și să procedeze la despăgubiri”, a declarat Gareth Pope, un responsabil al cabinetului de avocatură Slater și Gordon, care reprezintă 70.000 de reclamanți.

Producătorul german a estimat că reclamanții au greșit în privința definiției software-ului fals și poziția sa nu s-a schimbat, scrie 20 Minutes.

Într-o declarație publicată luni după hotărârea judecătorească, grupul a declarat că „cazul continuă”, reclamanții nu au suferit nicio pierdere și că nu ar trebui să-i despăgubească. VW a spus că studiază posibilitatea de a face apel.

În total, aproximativ 1,2 milioane de vehicule ale mărcilor Volkswagen, Audi, Seat și Skoda au fost afectate în Marea Britanie de scandalul Dieselgate, recunoscut de gigantul german la sfârșitul anului 2015, dintr-un total de 11 milioane de automobile diesel din întreaga lume.

Volkswagen a fost deja de acord să plătească 830 de milioane de euro pentru a despăgubi clienții , ca parte a unei soluții pe cale amiabilă încheiată la sfârșitul lunii februarie.

Scandalul Dieselgate a bântuit industria auto timp de mai bine de patru ani și a costat grupului VW peste 30 de miliarde de euro în taxe legale, amenzi și compensații, cheltuite în cea mai mare parte în Statele Unite.