Inginerul a fost condamnat la trei ani şi patru luni de închisoare dar și la plata unei amenzi de 200.000 de dolari, informează AGERPRES. Liang, de 63 de ani, a fost responsabil cu respectarea normativelor privind motoarele diesel ale VW în Statele Unite ale Americii în perioada 2008 şi 2016 şi prima persoană acuzată de autorităţile americane.

Mai mult, încă şase directori ai companiei au fost acuzaţi în ianuarie 2017 pentru rolul lor în scandal. Potrivit procurorilor, Liang ştia că VW foloseşte un soft ilegal la circa 600.000 de autovehicule, pentru a ascunde că emisiile de oxid de azot ale motoarelor diesel depăşesc de câteva ori maximele permise de normativele ţării.

Totuși acesta a ajuns la un acord cu procurorii, recunoscând în septembrie 2016 că a ajutat la crearea softului ilegal al VW şi colaborând cu autorităţile americane în vederea reducerii pedepsei, care ar fi putut depăşi cinci ani de închisoare.